Informatie m.b.t. Covid-19 & reizen

Vind hier antwoord op jouw vragen

  1. Home
  2. Corona

Veilig & voorbereid jouw vakantie tegemoet

Alles volgens de Covid-19 regelgeving

Wij doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te informeren over de huidige manier van vakantie vieren. De veranderingen in de Covid-19 regelgeving op bestemmingen volgen elkaar snel op, daarom is het belangrijk om dit regelmatig te bekijken op onze reisadvies pagina, bijvoorbeeld ook kort voor jij vertrekt. Via deze pagina vind jij o.a. informatie over reisadvies en regelgeving op bestemmingen, corona-vouchers, veiligheid en hygiëne, garanties, omboeken en veel gestelde vragen.

Dinsdag 23 maart 2021 hebben de Nederlandse autoriteiten de maatregelen verlengd tot 15 mei 2021. In navolging van de nieuwe maatregelen opgelegd door de overheid heeft Eliza Was Here besloten dat er voor vertrek t/m 15 mei 2021 geen vakanties kunnen worden geboekt en dat wij helaas de vakanties met vertrek tot die datum moeten annuleren. Dit doen wij op volgorde van vertrekdatum. Uiterlijk twee weken voor vertrek nemen wij contact met jou op om je reis om te boeken als je dit wenst of om te annuleren.

Deze maatregelen hebben impact op ons allemaal en wij hopen dat iedereen gezond is en blijft. Op deze pagina leggen we uit dat er alleen vakanties kunnen worden uitgevoerd naar gebieden die door onze autoriteiten de code groen of geel hebben gekregen en wat wij eraan doen om dan veilige vakanties aan te bieden. Ook lees je wat er gebeurt als jouw vakantiebestemming code oranje of rood heeft ten tijde van jouw vakantie en in welke gevallen jij jouw vakantie kunt omboeken.

Alleen vakanties naar groene of gele gebieden
Momenteel voeren wij alleen auto- en vliegvakanties uit naar vakantiebestemmingen met code groen en geel. We volgen hiermee de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, te raadplegen op www.nederlandwereldwijd.nl. Voor ons is het belangrijkste dat elk aspect van jouw vakantie veilig en volgens de coronamaatregelen verloopt. Daarom bieden we enkel bestemmingen aan die de juiste maatregelen treffen en ervoor zorgen dat je geniet van een veilige en comfortabele vakantie. We laten de keuze aan jou, als je besluit niet te gaan dan kun je tot zes weken voor vertrek je vakantie kosteloos omboeken. Als je de optie ‘Flexibel omboeken’ hebt gekozen, dan kan je tot twee weken voor vertrek je vakantie omboeken.

Vakanties naar oranje of rode gebieden
Op dit moment zijn alle vakantiebestemmingen oranje gekleurd. Wanneer jouw vakantiebestemming uiterlijk twee weken voor vertrek een oranje of rood reisadvies heeft, nemen wij contact met je op om de reis om te boeken als je dit wenst of om te annuleren. Je ontvangt dan een SGR-voucher of, indien je geboekt heb met de ‘Geldteruggarantie’, ontvang je binnen 14 dagen je geld terug. Lees hieronder meer over onze garanties.

Vragen over jouw vakantie?
Uiteraard begrijpen we dat je vragen hebt over je vakantie, vooral of deze doorgaat of niet. Wij zullen je altijd op tijd informeren en laten uiterlijk twee weken voor vertrek weten als jouw vakantie niet door kan gaan. Als je ons een bericht hebt gestuurd, dan kan vanwege de hoge drukte onze reactietijd langer zijn dan je van ons gewend bent. Wij vragen daarvoor je begrip, we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Lees ook de meestgestelde vragen de FAQ.

Wil jij een vakantie boeken?
Dat kan nog steeds! In onze Zoek & Boek kan jij de adresjes vinden die momenteel boekbaar zijn of neem alvast een kijkje in de zomer van 2021.

Veel gestelde vragen over corona & jouw vakantie

Vind alle antwoorden via deze pagina

Wij begrijpen dat jij vragen hebt over jouw geboekte of geannuleerde vakantie. Wij willen zo duidelijk mogelijk antwoord geven op alle vragen die hierover zijn. Daarom werken wij er met man en macht aan om iedereen zo snel mogelijk te informeren. Om dit in volgorde van urgentie te kunnen doen, is het belangrijk dat er geen contact met ons wordt opgenomen, maar dat jij wacht op bericht van ons. Er kunnen drie dingen gebeuren met jouw vakantie:

  1. Jouw vakantie kan niet doorgaan
  2. Jouw vakantie wel doorgaan
  3. Jouw vakantie kan doorgaan, maar met aanpassingen in de accommodatie

Uitgebreide informatie over deze mogelijkheden, informatie over de verschillende scenario's voor jouw vakantie en meer veelgestelde vragen over corona en jouw vakantie vind je op de FAQ via onderstaande knop.

Welke garanties kunnen wij bieden?

Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken

Flexibel omruilen
Als jij merkt dat je nog niet toe bent aan vakantie, of graag meer zekerheid wilt door de vakantie alvast te verzetten, maak dan gebruik van de flexibele omruilservice. Jij kan jouw vakantie zelf omboeken via jouw Mijn Eliza account, mits jouw boeking aan de omboekvoorwaarden voldoet. Jij kan alleen omboeken naar vakanties die op dat moment te boeken zijn op de website. Op het moment dat jij omgeboekt bent, zijn de normale betalingsvoorwaarden weer van toepassing. Dat betekent dat jij de restantbetaling dan pas weer twee weken voor de nieuwe vertrekdatum hoeft te voldoen.

Prijsgarantie
Mocht jouw vakantie door ons geannuleerd worden in verband met het coronavirus, zorgen wij er uiteraard voor dat jij jouw geld niet kwijt bent. Daarom hebben wij de prijsgarantie geïntroduceerd, geldig voor vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021. Wij zorgen ervoor dat jij dezelfde vakantie volgend jaar nog een keer kunt boeken voor exact dezelfde prijs, dankzij onze prijsgarantie. Wij hopen jou hiermee zekerheid en rust te bieden.

Geld Terug Garantie
Helaas waren wij bij een negatief reisadvies genoodzaakt klanten een voucher te geven. Wij zijn gaan kijken naar de mogelijkheden om een Geld Terug Garantie op te zetten. Vanaf 24 september 2020 heb jij recht op de Geld Terug Garantie. Wanneer jouw vakantie met een vertrek tussen 15 december 2020 en 31 oktober 2021 wordt geannuleerd vanwege een negatief reisadvies, bieden wij de garantie dat jij jouw geld terug krijgt.

Repatriëringsgarantie
De veiligheid van onze gasten is onze hoogste prioriteit. Als jij een vakantie incl. vlucht en huurauto bij ons boekt, word jij automatisch gedekt door onze repatriëringsgarantie. Mocht het reisadvies tijdens jouw verblijf van positief naar negatief (code oranje) wijzigen, zorgen wij voor een veilige terugreis naar huis.