Veel gestelde vragen

De 5 meest gestelde vragen

Wat is een Swift code / BIC?
Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen (internationale) betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd. De kun je gemakkelijk terugvinden op de website van jouw eigen bank. De meest voorkomende hebben wij alvast voor jou op een rijtje gezet:

Rabobank: RABONL2U
ABN-AMRO: ABNANL2A
ING: INGBNL2A
SNS: SNSBNL2A
Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Eliza. Klik op ‘bekijk jouw voucher’. Onder jouw voucher (waar het bedrag staat) zie je de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en vervolgens doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.

Kan ik een stoelreservering maken?

Via de selfservice van Transavia kan jij eenvoudig tegen vergoeding extra beenruimte reserveren, extra ruimbagage bijboeken, een mobiliteitsbeperking doorgeven of jouw eigen stoel uitkiezen voor jezelf of jouw reisgezelschap. Dit is helaas niet mogelijk als jij met een andere luchtvaartmaatschappij vliegt.

Een stoelreservering is niet verplicht. Wanneer jij geen plaats reserveert, heb jij ook gewoon een stoel in het vliegtuig. Zodra jij incheckt bij de incheckbalie op het vliegveld wordt jouw reisgezelschap dan geplaatst op de nog beschikbare stoelen. Jij kan er ook voor kiezen om online in te checken voor de vlucht. Dit is mogelijk vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek van jouw vlucht. Jij kan dan zelf een keuze maken uit de dan nog beschikbare stoelen. Jij hebt daardoor alleen niet de garantie dat er nog voldoende stoelen beschikbaar zijn, zodat je naast elkaar kan zitten.

Tijdens het maken van een stoelreservering zie jij een overzicht met zitplaatsen. Jij ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben.

Wanneer is een stoelreservering niet mogelijk?

  • Reizigers die niet of niet ver kunnen lopen (bijvoorbeeld rolstoelpassagiers)
  • Reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • Reizigers die een huisdier in de cabine meenemenli>
  • Alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • Reizigers die reizen met een blindengeleidehond

Daarnaast is een stoelreservering bij de nooduitgang niet mogelijk voor:

  • Reizigers met kinderen van 0 tot en met 11 jaar
  • Alleenreizende kinderen van 12 tot en met 15 jaar
  • Zwangere vrouwen
  • Reizigers met gezondheidsproblemen
  • Reizigers met vliegangst
  • Reizigers met een verstandelijke handicap

Jij maakt een stoelreservering bij Transavia als volgt.

  • Ga naar de website van Transavia.
  • Vul jouw boekingsnummer*, naam en vertrekdatum in.
  • Volg de stappen en geef jouw wensen door.
  • De betaling gaat rechtstreeks aan Transavia door gebruik van iDeal of creditcard.

*Tijdens het procesvraagt Transavia om een bevestigingsnummer. Dit is jouw volledige boekingsnummer. Voor vluchten naar Toscane, Umbrië, Lazio, Sardinië, Sicilie Palermo, Puglia, Costa de Lisboa, Noord-Portugal, Catalonië of Alicante is jouw bevestigingsnummer niet het boekingsnummer, maar het PNR-nummer (te vinden op jouw factuur). Dit geldt ook voor de bestemming Cyprus wanneer jouw vakantie een reisperiode heeft tussen 1/11/2020 en 31/03/2021.

De kosten van een stoelreservering bij Transavia zijn als volgt:

  • Standaard stoelen = 4 – 9 euro per persoon per enkele reis
  • Stoelen op de eerste rij = 19 – 25 euro per persoon per enkele reis
  • Stoelen op de tweede t/m vijfde rij = 9 – 14 euro per persoon per enkele reis
  • Standaard stoel voorin =
    • Bij een Boeing 737-800 op de zes t/m veertiende rij = 6 – 11 euro per persoon per enkele reis
    • Bij een Boeing 737-700 op de zes t/m elfde rij = 6 – 11 euro per persoon per enkele reis

Let op! Ben jij in het bezit van een stoelreservering? Dit betekent nog niet dat je daadwerkelijk bent ingecheckt voor jouw vlucht. Vergeet dus niet om in te checken voor de heen- en terugvlucht.


Wanneer ontvang ik mijn geld terug, na een refund aanvraag?
Wij verwerken jouw refund aanvraag zo snel mogelijk en zorgen dat je de (resterende) voucherwaarde binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum op jouw rekening ontvangt.

We hebben vernomen dat de SGR de uitbetaaltermijn voor vouchers met 2 maanden heeft verlengd. Wij kiezen er echter voor om de uitbetaling van de vouchers niet uit te stellen met 2 maanden, aangezien onze voucherhouders al lang genoeg geduld hebben moeten uitoefenen. Indien je een terugbetaalverzoek indient, zullen wij ervoor zorgen dat de waarde van jouw voucher uiterlijk 12 maanden na uitgiftedatum op jouw rekening staat.


Wat betekent de vervaldatum op mijn SGR Corona-voucher?
De vervaldatum staat vermeld op jouw voucher en kan je ook terugvinden in Mijn Eliza. De vervaldatum is de datum dat de SGR dekking afloopt. Dit betekent niet dat jouw voucher niet meer geldig is. Jouw voucher blijft geldig en kan je ten alle tijden gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag buiten de vervaldatum van de SGR dekking liggen, je mag iedere gewenste vertrekdatum kiezen op onze website.

Coronavirus & Vouchers

Actueel

Accommodatie

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Baby's & Kinderen

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Mijn Eliza & Eliza was here App

Over Eliza was here

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog