Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR

Veel gestelde vragen

De 5 meest gestelde vragen

Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?
Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Standaard vluchten
Heb je standaard vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling.

Tip! In jouw Mijn Eliza account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Eliza (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (standaard vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum.
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. 

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:
  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.

Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.

Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Eliza heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.

Wat is het verschil tussen standaard en flexibele vluchten?
Het verschil tussen standaard en flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kun je zien of de vlucht een standaard of flexibele vlucht is.

Wanneer jij jouw vakantie geboekt hebt kun je in jouw Mijn Eliza account terugzien welk type vlucht je hebt geboekt.


Standaard vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief*

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Eliza)

Aanbetaling

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.


Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits je voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie


 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klik hier voor meer informatie.


Wat zijn de voorwaarden voor 'gratis annuleren'?
Als je een boeking maakt, dan kun je bij ons de meeste boekingen binnen 3 dagen kosteloos annuleren (of omboeken). Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Dit betekent dat je jouw boeking binnen 3 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Kies je ervoor om jouw boeking te annuleren, dan wordt de aanbetaling binnen 14 dagen teruggestort wanneer je deze al had voldaan. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 3 dagen, dan is jouw boeking definitief. 

Spelregels:
De reis kan binnen 3 dagen gratis geannuleerd worden via Mijn Eliza, of via e-mail naar annulering@elizawashere.nl. Bij het boeken van de reis is het herroepingsrecht uitgesloten en gelden de algemene Eliza was here voorwaarden*.

De mogelijkheid om jouw boeking gratis te annuleren geldt niet voor de volgende situaties:
-Standaard vluchten
-Vertrek binnen 10 weken
-Boekingen op aanvraag. Boekingen op aanvraag beschouwt Eliza was here als een definitieve boeking als de aanvraag door ons is bevestigd en kunnen enkel geannuleerd worden volgens de algemene voorwaarden*.
-Reeds bestaande boekingen. Ook boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd worden (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, of iemand die wordt bijgeboekt) kunnen niet meer kosteloos geannuleerd worden.
-Evenementen of arrangementen waarbij specifiek in de aanbieding is opgenomen dat gratis annuleren niet mogelijk is.

Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op de bij Eliza was here af te nemen reizen, omdat het gaat om diensten betreffende logies en vervoer, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Echter, indien je een boeking hebt gemaakt uit het aanbod van Eliza was here, dan heb je de mogelijkheid om binnen eerder genoemde termijn jouw boeking gratis te annuleren wanneer jouw vakantie aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Bij Eliza was here hanteren we een ruimere regeling dan de ANVR Reisvoorwaarden jou geven in art 1.3 van de ANVR Reisvoorwaarden.


Hoe hoog is de aanbetaling?
De aanbetaling dient binnen 7 dagen na boeken op onze rekening te staan en bestaat uit: 
- het calamiteitenfonds (100%)
- kosten voor de eventueel afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering (100%)
- eventuele poliskosten (100%)
- 30% over de overige reisonderdelen

Binnen 6 weken voor vertrek dien je per direct de gehele reissom over te maken.

Let op: Heb jij standaard vluchten geboekt? Dan betaal je naast de standaard aanbetaling ook de kosten voor de vlucht. De kosten voor de vlucht vind je terug op de factuur die je ontvangt na de boeking.



Heb ik een creditcard nodig voor de huurauto?
Ja, bij het ophalen van je huurauto wordt er om je creditcard met pincode gevraagd.

Zonder geldige creditcard mét pincode kun je geen waarborg achterlaten en zal de lokale partner geen auto mee willen geven. Klinkt streng, maar is vrij logisch: de lokale autoleverancier wil enige zekerheid voor hij je zo’n waardevol product meegeeft waarmee je alle kanten op kan. De huurovereenkomst ga je persoonlijk aan. Daarom moet de creditcard op je eigen naam staan. Dus niet op naam van je ouders of een vriend maar op de eigen naam van degene die het huurcontract als hoofdbestuurder ondertekent.

Coronavirus & Mijn Boeking

Accommodatie

Mijn Eliza

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Eliza was here

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. We zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Jouw ervaring

E-mail:
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. We zullen jouw vraag beantwoorden binnen 2 dagen
Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Jouw ervaring

E-mail:
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza