Vragen & Contact

De 5 meest gestelde vragen

Informatie m.b.t alle geannuleerde vakanties naar Griekenland t/m 14 oktober 2020
Het reisadvies voor Griekenland (met uitzondering van Peloponessos, Epirus (Parga), en Chalkidki) wordt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken vanaf 8 september terug aangepast naar code oranje. Om deze reden annuleren wij de desbetreffende vakanties naar Griekenland met vertrek t/m 14 oktober 2020.

Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen. Wij kijken hierbij steeds 2 weken vooruit om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de actuele situatie.

Communicatie en gevolgen voor jouw vakantie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen.

Hoe krijg je informatie met betrekking tot jouw vakantie als gevolg van deze maatregelen
In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Eliza was here. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.




Verplichte maatregelen Griekenland
Vanaf 1 juli is reizen naar Griekenland weer mogelijk. In verband met ieders veiligheid, zowel van de reizigers als de lokale bevolking, heeft Griekenland voorzorgsmaatregelen genomen omtrent het coronavirus.

LET OP!
De Griekse overheid maakt het vanaf 27 juni verplicht om uiterlijk 24 uur voor aankomst op elke Griekse luchthaven een zogenoemde Passenger Locator Form in te vullen, met o.a. contactgegevens en recent bezochte landen. Na registratie ontvang jij een QR-code, die bij aankomst wordt gescand. Een algoritme berekent welke reizigers het grootste risico vormen en hier wordt dan mogelijk een covid-19 test bij afgenomen om ieders veiligheid te waarborgen. Wij raden je aan om het formulier direct na boeken in te vullen.

Dit zal om kleine aantallen gaan en zijn er om ieders veiligheid te waarborgen. Indien er een covid 19-test wordt afgenomen, mag je het resultaat van je test afwachten in jouw eigen accommodatie. De verwachting is dat de testresultaten maximaal binnen 36 uur na afname bekend zijn.

Aangezien de test maar voor een klein aantal passagiers van toepassing zal zijn, is de kans groot dat jouw QR-code goed wordt gekeurd en je door kunt lopen naar de bagagebanden en de paspoortcontrole, om jouw weg naar jouw accommodatie te vervolgen. Tot slot willen wij je meegeven dat wij verwachten dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt en alleen op vakantie gaat wanneer je geen corona gerelateerde gezondheidsklachten hebt.

Belangrijk:

Neem het formulier digitaal én uitgeprint mee naar de luchthaven! Je vult 1 formulier in per persoon.
Tijdens het invullen krijg je ook de mogelijkheid om het formulier in te vullen per huishouden. Wij adviseren je om altijd per persoon in te vullen. 

Per 4 augustus dien je jezelf te registreren voordat je het formulier kan invullen

Ook baby's en kinderen onder de 18 jaar moeten op het formulier worden ingevuld.

  • Je ontvangt de QR code rond middernacht op de dag van vertrek.
  • Het is niet mogelijk om binnen de 24 uur voor vertrek het formulier nog in te vullen.
  • Indien je op tijd het formulier ingevuld hebt en je ontvangt geen QR code, dan kan je met de bevestigingsmail de reis maken.
Bekijk alle overige Covid-19 maatregelen voor Griekenland hier.

TIP! Download de Eliza was here app voor vertrek en heb altijd al jouw reisgegevens bij de hand op vakantie. Via notificaties in de app word jij ook op de hoogte gehouden van belangrijke ontwikkelingen over jouw reis en op bestemming.

Hulp bij het invullen van het PLF formulier:

Alle passagiers die naar Griekenland willen reizen zijn verplicht het formulier in te vullen. 

Stap 1: Transportation Type

Kies hier bijvoorbeeld Aircraft. (Vliegtuig)

Stap 2: Aircraft Flight Information

Vul hier in: de naam van de vliegmaatschappij, je vluchtnummer (in hoofdletters) en de datum van vertrek.

Bij Select of entry point, kies je de luchthaven waar je aankomt. Dit zijn de opties:

Aktio (= Lefkas/Preveza), Anchialos (= Volos), Araxos (= Patras), Athene International airport (= Athene), Chania (Chania Kreta), Chios, Corfu, Heraklion (Heraklion Kreta), Kalamata, Karpathos, Kavala, Kefalonia, Kos, Kythira, Lemnos (= Limnos), Mykonos, Mytilene (= Lesbos), Paros, Rhodes (= Rhodos), Samos, Santorini, Sitia (Sitia Kreta), Skiathos, Skyros, Thessaloniki, Zakynthos

Stap 3: Personal information

Vul in stap 3 je naam, leeftijd, telefoonnummer etc. Let op: bij telefoonnummer eerst +316 en dan je nummer zonder de 06

Stap 4: Permanent Address


Vul hier je huisadres etc.

Stap 5: Temporary Address


Hier vul je de naam van de accommodatie en het adres waar je de komende 14 dagen bereikbaar zal zijn, je kunt maximaal twee verblijfplaatsen invullen. Let op bij het kiezen van de regio want dat is vrij lastig omdat niet alle regio’s zijn bekend bij toeristen. Waar hoort bijvoorbeeld Samos, Zakynthos of Rhodos bij, het merendeel van de reizigers, zelfs veel Grieken, weten dit niet.

Attiki = Athene maar ook de Saronische eilanden zoals Poros, Hydra, Spetses, Aegina en Angistri. Ook het eiland Kythira valt onder Attiki.

Voreio Aigaio = Samos, Limnos, Lesbos, Chios en Ikaria

Dytiki Ellada = Dat zijn de departementen Achaia (Peloponnesos), Elia (Peloponnesos) en Etoloakarnania (Centraal Griekenland). Belangrijke plaatsen zijn hier bijvoorbeeld Patras, Galaxidi, Olympia, Katakolo etc

Ionia Nisia: Dit zijn de Ionische eilanden zoals Corfu, Paxos, Lefkas, Kefalonia, Zakynthos en Ithaki.

Kriti = Kreta

Ipeiros = Epirus. Dit zijn de departementen Preveza, Ioannina, Thesprotia en Arta. Bekende plaatsen zijn hier o.a. Parga, Syvota, Zagoria etc.

Sterea Ellada: Dit zijn de departementen Evia, Fthiotida, Fokida, Viotia maar Ook het eiland Skyros!

Notio Aigaio: Dit zijn alle eilanden in de zuidelijke Egeische zee, dat zijn de Cycladen en de Dodecanesen. Tot deze eilandgroepen behoren Rhodos, Kos, Karpathos, Leros, Kalymnos, Patmos, Lipsi, Agathonissi, Telendos, Pserimos,
Astypalaia, Nisyros, Tilos, Symi, Chalki, Kastelorizo, Kasos, Santorini, Mykonos, Milos, Andros, Amorgos, Paros, Naxos, Syros, Kea, Anafi, Keros, Antiparos, Delos, Donoussa, Folegandros, Ios, Iraklia, Kimolos, Koufonissia, Kythnos, Schinoussa, Sifnos, Sikinos, Thirasia en Tinos.

Thessalia (Thessalië): Dit zijn de departementen Magnisia, Larissa, Karditsa, Trikala en de eilanden Skiathos, Skopelos en Alonissos. Bekende bestemmingen zijn hier bijvoorbeeld Pilion en Meteora.

Kentriki Makedonia: Dit is het centrale gedeelte van het Griekse district Macedonie. Hier liggen behalve Thessaloniki en Chalkidiki, de departementen Serres, Kilkis, Pieria, Imathia, Pella en Kilkis.

Dytiki Makedonia: Dit is het westelijke gedeelte van het Griekse district Macedonie, heir bevinden zich de departementen Kozani, Grevena, Kastoria en Florina.

Anatoliki Makedonia kai Thraki: Dit het oostelijke deel van het Griekse district Macedonie en het distrct Thracie. Heir bevinden zich de departementen Drama, Kavala, Thassos (eiland), Xanthi, Rodopi en Evros.

Peloponnesos: Dat zijn alle departementen van Peloponnesos behalve Achaia en Elia. Dat zijn de departementen Messinia (bijv. Kalamata, Stoupa, Koroni, Methoni etc), Lakonia (bijv. de zuidelijke Mani, Gythion, Monemvasia etc), Arkadia, Korinthia en Argolis (Tolo, Nafplion etc)




Hoe hoog is de aanbetaling?
De aanbetaling is 30% van de totale reissom met een minimum van 50, - euro per persoon.

Let op: Boek je een vliegvakantie naar Toscane, Umbrië, Lazio, Sardinië, Puglia, Costa de Lisboa, Noord-Portugal, Catalonië of Alicante? Dan betaal je naast de standaard aanbetaling ook de kosten voor de vluchten en ruimbagage. Dit geldt ook voor de bestemming Cyprus wanneer je vakantie een reisperiode heeft tussen 1/11/2020 en 31/03/2021.
Informatie m.b.t alle geannuleerde vakanties naar Spanje t/m 14 oktober 2020
Het reisadvies voor Spanje ( inclusief de Canarische Eilanden) is door het Ministerie van Buitenlandse Zaken op 24 augustus terug aangepast naar code oranje. Om deze reden annuleren wij alle vakanties naar Spanje met vertrek t/m 14 oktober 2020.

Voor alle vakanties met vertrek daarna blijft alles voorlopig ongewijzigd. Wij blijven uiteraard de ontwikkelingen en de adviezen van de autoriteiten opvolgen. Wij kijken hierbij steeds 2 weken vooruit om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de actuele situatie.

Communicatie en gevolgen voor jouw vakantie
Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen.

Hoe krijg je informatie met betrekking tot jouw vakantie als gevolg van deze maatregelen
In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Eliza was here. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.

• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.












Informatie m.b.t. geannuleerde vluchten naar Griekenland vanaf 25 september tot en met 31 oktober 2020
Als gevolg van de wereldwijde coronacrisis heeft onze airline partner Transavia besloten alle vluchten vanaf Amsterdam naar AOK (Karpathos), CFU (Corfu), CHQ (Chania) EFL (Kefalonia), HER (Heraklion), JTR (Santorini), KGS (Kos), RHO (Rhodos), SMI (Samos) en ZTH (Zakynthos) vanaf 25 september tot en met 31 oktober 2020 te annuleren.

Ik vlieg alleen heen of terug met Transavia naar 1 van deze bestemmingen, wat nu?

Alle vakanties die een vlucht van Transavia naar genoemde bestemmingen hebben in de periode 25 september - 31 oktober 2020, ook al is het alleen heen of terug, worden geannuleerd.

Communicatie en gevolgen van de annuleringen van Transavia voor jouw vakantie|

Wij zijn momenteel alle betrokken klanten aan het informeren via e-mail dat we hun vakantie annuleren, maar dat ze uiteraard hun geld niet kwijt zijn. Alle betrokken klanten krijgen de mogelijkheid hun vakantie om te boeken, of krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan op het moment dat je van ons bericht ontvangt dat wij jouw vakantie annuleren, hoef je geen restant betaling meer te voldoen.


Hoe krijg je informatie met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen?

In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Eliza was here. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

• Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.
• Wij zorgen ervoor dat de antwoorden op de meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ’s.
• Wij doen ons best om de website continu up-to-date te houden. Zodra wij van de autoriteiten informatie krijgen over een bepaalde vakantiebestemming, passen wij de updates aan. Wij raden je aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen en de adviezen volgen elkaar zeer snel op.

Actueel

Accommodatie

Boeking

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Baby's & Kinderen

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Mijn Eliza & Eliza was here App

Over Eliza was here

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog