Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR
FAQ & Contact Eliza was here

Veel gestelde vragen

De 5 meest gestelde vragen

Gaat mijn vlucht met Transavia door?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want alle vakanties met Transavia-vluchten in het hoogseizoen gaan door. We hebben de laatste update van Transavia doorgevoerd voor juli en augustus dus je kunt met een gerust hart ook je vakantie voor de zomer boeken.

Voor reizigers waarbij de vlucht geannuleerd of gewijzigd is, streven wij ernaar om een alternatief te vinden op dezelfde dag, of een dag eerder of later. Als jouw vlucht gewijzigd of geannuleerd is, nemen wij zo snel mogelijk contact op met de hoofdboeker per e-mail.

Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?
Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 6 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen. Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Standaard vluchten
Heb je standaard vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het boeken duren.

Tip! In jouw Mijn Eliza account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer in van Eliza (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (standaard vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum.
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. 

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:
  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen
Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.

Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.

Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Eliza heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Hoeveel bagage mag ik meenemen als ik met Transavia vlieg?


Flexibele vlucht
Reizigers vanaf 2 jaar


Standaard vlucht
Reizigers vanaf 2 jaar



10 kg handbagage inbegrepen

• 1 accessoire (zoals een kleine handtas of laptoptas) én 1 stuk handbagage (zoals rugzak of trolly) van samen maximaal 10 kg per persoon.
• De accessoire mag maximaal 40x30x20 cm zijn. Het stuk handbagage mag maximaal 55x35x25 cm zijn.



10 kg handbagage inbegrepen

• 1 accessoire (zoals een kleine handtas of laptoptas) én 1 stuk handbagage (zoals rugzak of trolly) van samen maximaal 10 kg per persoon.
• De accessoire mag maximaal 40x30x20 cm zijn. Het stuk handbagage mag maximaal 55x35x25 cm zijn.



0 kg ruimbagage inbegrepen



 20 kg ruimbagage inbegrepen


Wijzigen/bijboeken via Mijn Eliza

Tarieven (enkele reis):
15 kg = 22,- euro
20 kg = 24,- euro
25 kg = 29,- euro
30 kg = 46,- euro


Wijzigen/bijboeken via Transavia. Log in met jouw PNR-nummer.

 Ben je eenmaal online ingecheckt? Dan is het niet meer mogelijk om via Mijn Transavia bagage bij te boeken. Dit kan alleen nog op de luchthaven. Op de luchthaven gelden mogelijk hogere tarieven.

Wanneer je ruimbagage bijboekt, mag je het aantal kilo's verdelen over maximaal 5 koffers per persoon.

Baby (tot en met 1 jaar)
: 0 kg
: 10 kg inclusief. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen óf opvouwbare paraplubuggy zijn. Het is toegestaan om een paraplu buggy mee te nemen tot aan de gate tot maximaal 10 kg. Zwaardere buggy's en kinderwagens worden ingenomen bij de check-in balie. Bij aankomst op de luchthaven op bestemming kun je de buggy/kinderwagen weer ophalen bij de bagageband.

aby's hebben standaard geen eigen stoel en vliegen mee op de schoot van een van de ouders. Wanneer er een extra stoel is ingekocht voor de baby, dan mag je een (auto)kinderzitje meenemen.

Kinderen (vanaf 2 jaar)
Naast bovengenoemde bagageregels voor reizigers vanaf 2 jaar mag er voor een kind extra een opvouwbare buggy (of inklapbare/demonteerbare kinderwagens) worden meegenomen tot aan de gate van maximaal 10 kg. Bij aankomst op de luchthaven op bestemming kun je de buggy/kinderwagen weer ophalen bij de bagageband.
Wat zijn de voorwaarden voor 'gratis annuleren'?

Als je een boeking maakt, dan kun je bij ons de meeste boekingen binnen 3 dagen kosteloos annuleren (of omboeken). Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Dit betekent dat je jouw boeking binnen 3 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Kies je ervoor om jouw boeking te annuleren, dan wordt de aanbetaling binnen 14 dagen teruggestort wanneer je deze al had voldaan. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 3 dagen, dan is jouw boeking definitief. 

Spelregels:
De reis kan binnen 3 dagen gratis geannuleerd worden via Mijn Eliza, of via e-mail naar annulering@elizawashere.nl. Bij het boeken van de reis is het herroepingsrecht uitgesloten en gelden de algemene Eliza was here voorwaarden*.

De mogelijkheid om jouw boeking gratis te annuleren geldt niet voor de volgende situaties:

-Standaard vluchten
-Treinvakanties
-Vertrek binnen 10 weken
-Boekingen op aanvraag. Boekingen op aanvraag beschouwt Eliza was here als een definitieve boeking als de aanvraag door ons is bevestigd en kunnen enkel geannuleerd worden volgens de algemene voorwaarden*.
-Reeds bestaande boekingen. Ook boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd worden (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, of iemand die wordt bijgeboekt) kunnen niet meer kosteloos geannuleerd worden.
-Evenementen of arrangementen waarbij specifiek in de aanbieding is opgenomen dat gratis annuleren niet mogelijk is.

Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op de bij Eliza was here af te nemen reizen, omdat het gaat om diensten betreffende logies en vervoer, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Echter, indien je een boeking hebt gemaakt uit het aanbod van Eliza was here, dan heb je de mogelijkheid om binnen eerder genoemde termijn jouw boeking gratis te annuleren wanneer jouw vakantie aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Bij Eliza was here hanteren we een ruimere regeling dan de ANVR Reisvoorwaarden jou geven in art 1.3 van de ANVR Reisvoorwaarden.

Heb ik een creditcard nodig voor de huurauto?
Ja, bij het ophalen van je huurauto wordt er om je creditcard met pincode gevraagd.

Zonder geldige creditcard mét pincode kun je geen waarborg achterlaten en zal de lokale partner geen auto mee willen geven. Klinkt streng, maar is vrij logisch: de lokale autoleverancier wil enige zekerheid voor hij je zo’n waardevol product meegeeft waarmee je alle kanten op kan. De huurovereenkomst ga je persoonlijk aan. Daarom moet de creditcard op je eigen naam staan. Dus niet op naam van je ouders of een vriend maar op de eigen naam van degene die het huurcontract als hoofdbestuurder ondertekent.

Accommodatie

Treinvakantie

Mijn Eliza

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Coronavirus & Mijn Boeking

Over Eliza was here

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.

Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Tijdens onze openingstijden zullen wij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.
Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je tijdens onze openingstijden sneller kunnen helpen.
Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820