Veel gestelde vragen

De 5 meest gestelde vragen

Wat is een Swift code / BIC?
Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen (internationale) betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd. De kun je gemakkelijk terugvinden op de website van jouw eigen bank. De meest voorkomende hebben wij alvast voor jou op een rijtje gezet:

Rabobank: RABONL2U
ABN-AMRO: ABNANL2A
ING: INGBNL2A
SNS: SNSBNL2A
Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn voucher en mijn geld terugvragen, wat nu?
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Eliza. Klik op ‘bekijk jouw voucher’. Onder jouw voucher (waar het bedrag staat) zie je de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en vervolgens doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR.

Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot uitbetaling bij ons indienen.

Wat betekent de vervaldatum op mijn SGR Corona-voucher?
De vervaldatum staat vermeld op jouw voucher en kan je ook terugvinden in Mijn Eliza. De vervaldatum is de datum dat de SGR dekking afloopt. Dit betekent niet dat jouw voucher niet meer geldig is. Jouw voucher blijft geldig en kan je ten alle tijden gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag buiten de vervaldatum van de SGR dekking liggen, je mag iedere gewenste vertrekdatum kiezen op onze website.
Wanneer krijg ik meer nieuws over mijn vakantie?
Wij begrijpen goed dat er veel vragen zijn over al geboekte vakanties. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en wij werken er met man en macht aan jullie zo goed en snel mogelijk te informeren.

Middels dit bericht willen wij zo duidelijk mogelijk antwoord geven op alle vragen.

Hoe gaan wij te werk?
Wij willen er zeker van zijn dat jij van een fijne vakantie kunt gaan genieten. Helaas is dit deze zomer niet vanzelfsprekend en daarom doen wij voorafgaand aan jouw vakantie diverse checks op alle onderdelen van jouw reis: van de reis naar de vakantiebestemming, tot faciliteiten in de omgeving van jouw accommodatie.

Belangrijk hierbij is het volgende:
1. De overheid staat reizen naar jouw vakantiebestemming toe;
2. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, zijn opgeheven;
3. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
4. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
5. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Als 1 van bovenstaande zaken niet gegarandeerd kan worden, zullen wij helaas jouw vakantie moeten annuleren. Dit doen wij enkel om jou een volkomen onbezorgde vakantie te kunnen laten beleven.
De informatie vanuit bestemmingen en partners wijzigt snel en helaas soms ook last-minute. Wij doen ons best om je over de reden altijd zo duidelijk en snel mogelijk te informeren maar helaas kan het soms gebeuren dat wij je door last minute wijzigingen na een eerdere bevestiging alsnog moeten teleurstellen. Dit proberen wij uiteraard ten alle tijden te voorkomen.

Meer over de scenario’s en e-mail(s) die je van ons kunt verwachten:
Tot voor kort informeerden wij onze klanten op volgorde van vertrekdatum, wat wellicht de meest (chrono)logische volgorde lijkt. Helaas ontstaat hierdoor veel overlap en krijgen veel klanten te maken met diverse scenario’s. Om zo veel mogelijk te beperken dat we je eerst bevestigen dat je vakantie door kan gaan, en later anders moeten berichten, stemmen we al deze scenario’s nu goed op elkaar af. Voor het overgrote deel zal het bij één scenario blijven, maar toch lukt het niet om 100% uit te sluiten dat alles blijft zoals het is. We willen je daarom wel in alle eerlijkheid meegeven, ondanks dat we er niet vanuit gaan, het kan zijn dat we je later moeten informeren over een eventuele wijziging.

1. Jouw vakantie kan doorgaan.
We hebben de checklist afgevinkt en alles is in orde. Je ontvangt per e-mail een bevestiging dat jouw vakantie door kan gaan. Daarna ontvang je in een aparte e-mail nog extra informatie over hoe jij je kunt voorbereiden op jouw vakantie.

2. Jouw vakantie kan doorgaan, maar met aangepaste faciliteiten.

Als enkele faciliteiten van jouw accommodatie gesloten zijn, maar dit niet van grote invloed op jouw vakantie zal zijn kan jouw vakantie gewoon doorgaan. Hierover lichten we je in per e-mail. Wil je hierdoor niet op vakantie? Dan kun je kiezen voor het annuleren van jouw vakantie en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

3. Jouw vakantie kan doorgaan, maar het type verzorging (bijvoorbeeld: logies, logies & ontbijt, halfpension) verandert.
Als jouw verzorging verandert, kan jouw vakantie doorgaan. Je ontvangt een e-mail waarin we jou hierover en de compensatie die je voor het vervallen/veranderen van de verzorging zult ontvangen informeren. Wil je hierdoor niet op vakantie? Dan kun je kiezen voor het annuleren van jouw vakantie en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

4. Jouw accommodatie is (nog) gesloten.
Wij controleren of jouw accommodatie open is. Als dit niet het geval is informeren we je per e-mail dat jouw vakantie niet door kan gaan en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

5. Jouw heen- en/of terugvlucht is geannuleerd.
Indien je heen- en/of terugvlucht wordt geannuleerd door ons en/of de luchtvaartmaatschappij(en), informeren we je per e-mail dat jouw vakantie niet door kan gaan en ontvang je een SGR corona-voucher. Hiermee kan je eventueel een nieuwe vakantie boeken naar een andere accommodatie of een andere bestemming.

6. Jouw accommodatie is open en jouw vluchten kunnen doorgaan, maar jouw vakantie voldoet niet aan onze eisen.
Het kan voorkomen dat jouw heen- en terugvlucht doorgaan en de accommodatie geopend is, maar wij toch jouw vakantie annuleren. Wij leggen alle vertrekkende vakanties langs onze ‘holiday checklist’, een lijst met minimale eisen waarvan wij vinden dat dat de vakantie moet voldoen om een echte Eliza was here ervaring te hebben op vakantie. Een aantal belangrijke checks uit deze lijst zijn; dat de stranden open zijn, er geen quarantaineverplichtingen zijn bij aankomst op bestemming en bij thuiskomst, apotheek en restaurants open zijn, etc. Als deze restricties/wijzigingen tijdens jouw vakantie te veel invloed zullen hebben op jouw vakantie, zullen wij de vakantie alsnog annuleren.

Wanneer kan ik bericht van Eliza was here verwachten over mijn vakantie?

We streven ernaar om iedereen uiterlijk twee weken voor vertrek in te lichten over het verloop van de vakantie.



Als ik mijn voucher heb gebruikt voor een nieuwe boeking, maar deze vakantie kan niet doorgaan i.v.m. het Corona virus, krijg ik dan een nieuwe voucher?
Wanneer jij met jouw (SGR/ Eliza was here-) Corona-voucher een nieuwe vakantie bij ons hebt geboekt, maar deze kan onverhoopt niet doorgaan door het Coronavirus dan krijg jij van ons niet opnieuw een voucher, maar ontvang je je geld terug. De voorwaarden van onze geldteruggarantie vind jij hier.

Coronavirus & Vouchers

Actueel

Accommodatie

Boeking

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Baby's & Kinderen

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Mijn Eliza & Eliza was here App

Over Eliza was here

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog