1. FAQ: veel gestelde vragen | Eliza was here
  2. Inchecken & stoelreservering
  3. Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Alle FAQ onderwerpen

Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Via de selfservice van Transavia kan jij eenvoudig tegen vergoeding extra beenruimte reserveren, extra ruimbagage bijboeken, een mobiliteitsbeperking doorgeven of jouw eigen stoel uitkiezen voor jezelf of jouw reisgezelschap. Dit is helaas niet mogelijk als jij met een andere luchtvaartmaatschappij vliegt.

Een stoelreservering is niet verplicht. Wanneer jij geen plaats reserveert, heb jij ook gewoon een stoel in het vliegtuig. Zodra jij incheckt bij de incheckbalie op het vliegveld wordt jouw reisgezelschap dan geplaatst op de nog beschikbare stoelen. Jij kan er ook voor kiezen om online in te checken voor de vlucht. Dit is mogelijk vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek van jouw vlucht. Jij kan dan zelf een keuze maken uit de dan nog beschikbare stoelen. Jij hebt daardoor alleen niet de garantie dat er nog voldoende stoelen beschikbaar zijn, zodat je naast elkaar kan zitten.

Tijdens het maken van een stoelreservering zie jij een overzicht met zitplaatsen. Jij ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben.

Jij maakt een stoelreservering bij Transavia als volgt:

Ga je op vakantie naar Toscane, Umbrië, Lazio, Sardinië, Sicilie Palermo, Puglia, Costa de Lisboa, Noord-Portugal, Catalonië of Alicante in het zomerseizoen (april tot en met oktober) of naar Larnaca op Cyprus in de winterzon periode (november tot en met maart)? 
1 dag na boeken kun jij via Mijn Transavia jouw stoelen reserveren voor jouw heen- en/of terugvlucht. Je logt niet in met het boekingsnummer van Eliza was here, maar met het PNR-nummer dat staat vermeld op de factuur achter de geboortedata van de reizigers. 

 1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul onder boekingsnummer jouw PNR nummer in. Vul daarnaast de achternaam van de hoofdboeker en vertrakdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.

Ik vlieg met Eliza was here naar een van de overige bestemmingen

Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren.
Let op! Reserveer jij 6 weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. 

1. Ga naar de Selfservice van Transavia
2. Vul jouw boekingsnummer van Eliza was here, de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in
3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen
4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail. 

*Tijdens het procesvraagt Transavia om een bevestigingsnummer. Dit is jouw volledige boekingsnummer. Voor vluchten naar Toscane, Umbrië, Lazio, Sardinië, Sicilie Palermo, Puglia, Costa de Lisboa, Noord-Portugal, Catalonië of Alicante is jouw bevestigingsnummer niet het boekingsnummer, maar het PNR-nummer (te vinden op jouw factuur). Dit geldt ook voor de bestemming Cyprus wanneer jouw vakantie een reisperiode heeft tussen 1/11/2020 en 31/03/2021.

De kosten van een stoelreservering bij Transavia zijn als volgt:

  • Standaard stoelen = 4 – 9 euro per persoon per enkele reis
  • Stoelen op de eerste rij = 19 – 25 euro per persoon per enkele reis
  • Stoelen op de tweede t/m vijfde rij = 9 – 14 euro per persoon per enkele reis
  • Standaard stoel voorin =
    • Bij een Boeing 737-800 op de zes t/m veertiende rij = 6 – 11 euro per persoon per enkele reis
    • Bij een Boeing 737-700 op de zes t/m elfde rij = 6 – 11 euro per persoon per enkele reis

Let op! Ben jij in het bezit van een stoelreservering? Dit betekent nog niet dat je daadwerkelijk bent ingecheckt voor jouw vlucht. Vergeet dus niet om in te checken voor de heen- en terugvlucht.

Wanneer is een stoelreservering niet mogelijk?

  • Reizigers die niet of niet ver kunnen lopen (bijvoorbeeld rolstoelpassagiers)
  • Reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • Reizigers die een huisdier in de cabine meenemenli>
  • Alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • Reizigers die reizen met een blindengeleidehond


Daarnaast is een stoelreservering bij de nooduitgang niet mogelijk voor:

  • Reizigers met kinderen van 0 tot en met 11 jaar
  • Alleenreizende kinderen van 12 tot en met 15 jaar
  • Zwangere vrouwen
  • Reizigers met gezondheidsproblemen
  • Reizigers met vliegangst
  • Reizigers met een verstandelijke handicap













Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 10.00 - 16.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 10.00 - 16.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog