1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Klachten & Schade
  3. Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

Alle FAQ onderwerpen

Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

Deel eventuele klachten direct
Je kunt erop rekenen dat we er alles aan doen om jouw vakantie onvergetelijk en zorgeloos te maken. Toch kan het voorkomen dat je klachten hebt over de reis of ontevreden bent over jouw verblijf. Blijf daar niet mee rondlopen, maar meld dit direct aan de receptie van de accommodatie of neem meteen contact met ons op. Het telefoonnummer en e-mailadres staan vermeld op de reisbescheiden.

Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat we, op het moment dat je jouw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets voor je kunnen betekenen. Achteraf, na thuiskomst, is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Schroom dus niet om gelijk aan de bel te trekken.

Word je klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost dan is het noodzakelijk om ons hiervan op de hoogte te stellen. Een klacht kun je uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk of per e-mail indienen. Het opsturen van alleen een klacht zonder verdere toelichting is niet voldoende om hem in behandeling te kunnen nemen. Na ontvangst versturen we altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op je opmerkingen geven we binnen 3 weken. Je kunt de correspondentie richten aan:

Eliza was here
t.a.v. Afdeling Customer Support
Bahialaan 2
3065 WC Rotterdam

Telefoon: +31 (0)102700820
E-mail: jouwervaring@elizawashere.nl

Als je klacht betrekking heeft op de reisorganisatie of op het tot stand komen van de boeking, verzoeken we je om dit zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden, na vaststellen van je ongenoegen, te laten weten. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 3 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Voor meer informatie over reisvoorwaarden en jouw rechten als reiziger verwijzen we je graag naar de ANVR reizigersvoorwaarden.

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze je tot uiterlijk 24 maanden na de datum van indiening van jouw klacht bij ons het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP te Den Haag

Het is ook mogelijk om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Koester de verschillen
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, een nieuwe cultuur en lokale lekkernijen. Precies wat een vakantie voor mij nu zo aantrekkelijk maakt. Houd er in je verwachtingen rekening mee dat in andere landen de dingen anders zijn georganiseerd of smaken dan in Nederland. Koester de verschillen en laat je niet direct uit het veld slaan door dingen die misschien anders lopen dan je had verwacht. Houd bijvoorbeeld rekening met de volgende 'tegenvallers' en probeer die als de charme van je vakantieverblijf te typeren: 

  • Wanneer je kiest voor een eenvoudige accommodatie, kun je niet het comfort en de faciliteiten van een luxe hotel verwachten.
  • Houd rekening met eventuele bouwactiviteiten op de plaats van bestemming.
  • Houd rekening met beperktere openingstijden van winkels en uitgaansgelegenheden in het voor- en naseizoen In Zuid-Europese landen zijn water en elektriciteit nog niet overal op het niveau dat we in Nederland zijn gewend.
  • Het voltage ligt in andere landen soms lager dan in Nederland en het kan zijn dat nu en dan de stroom uitvalt.
  • De warmwatervoorziening is vaak geregeld met behulp van zonnecollectoren. Ook kan het zijn dat je slechts over een kleine boiler beschikt. Dat betekent wellicht korter of minder warm douchen dan je gewend bent.
  • In sommige badkamers is geen douchegordijn aanwezig of geen gelegenheid om de douchekop op te hangen.
  • Op een vakantiebestemming kun je te maken krijgen met ongedierte zoals kakkerlakken of mieren. Dit hoeft niets met onvoldoende hygiëne te maken te hebben, maar hoort vaak bij de klimatologische omstandigheden. Verpak etenswaren goed en bewaar alles bij voorkeur in de koelkast. Eventueel kun je zelf ter plaatse een verdelgingsmiddel kopen. Overleg in ieder geval met de beheerder van je accommodatie over manieren om van het ongewenste bezoek af te komen
Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog