Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR
FAQ & Contact Eliza was here
  1. FAQ: veel gestelde vragen | Eliza was here
  2. Verzekeringen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Alle FAQ onderwerpen

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren voor corona gerelateerde situaties?

Heb jij jouw verzekering geboekt via Eliza was here? Onze verzekeringen hebben uitgebreide dekking voor corona gerelateerde situaties.

Dekking van onze AXA reisverzekering
• Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
• Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde positief test op corona tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

Dekking van onze AXA annuleringsverzekering
• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Eliza was here zal de reis dan annuleren en je ontvangt geld terug.
 Er is geen dekking als je zelf jouw reis annuleert zonder geldige reden voordat Eliza dit doet in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als er geen negatief reisadvies is of een inreisbeperking, dan is er wel dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als jij jouw vakantie moet annuleren of afbreken vanwege onvoorziene omstandigheden die buiten jouw schuld zijn, dan ben je met de Allrisk Annuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
• Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.

Let op: voor onze verzekeringen is het van belang dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Ben je woonachtig in België? Dan kun je geen verzekering (bij)boeken via Eliza was here Nederland.

Houd er rekening mee dat de vakantie in bovestaande situaties door Eliza was here altijd geannuleerd wordt tegen kosten en jij vervolgens een claim kunt indienen bij jouw verzekeraar om deze annuleringskosten terug te vragen. Zij beoordelen of jouw claim voldoet aan de voorwaarden.

Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb jij je verzekering ergens anders afgesloten? Check dan de dekking van jouw eigen verzekering.

Calamiteitenfonds
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur
Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur
Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820