1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Informatie over corona-vouchers
  3. Informatie m.b.t. de SGR corona-voucher voor geannuleerde vakanties

Alle FAQ onderwerpen

Informatie m.b.t. de SGR corona-voucher voor geannuleerde vakanties

Wat is een SGR corona-voucher?
Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Eliza was here’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.

De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.

Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.

Wat is mijn SGR corona-voucher waard?
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Eliza was here. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)

Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Eliza was here betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op onze website.

De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.

Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.  Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Eliza was here worden ingediend per e-mail via info@elizawashere.nl. Mocht je de aanvraag eerder willen indienen dan vervalt de SGR-dekking.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020.

Aan druk-en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog