1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Veilig reizen
  3. Veelgestelde vragen over de vliegreis

Alle FAQ onderwerpen

Veelgestelde vragen over de vliegreis

Hoe groot is de kans op besmetting tijdens het vliegen?
Het risico op besmetting aan boord is laag. Dit omdat de lucht aan boord steeds ververst wordt. De vliegtuigen beschikken over moderne luchtfilters (HEPA-filters), die de lucht vrij maken van ziekteverwekkers. De combinatie van goede ventilatie, luchtfilters en de droge lucht beperkt het risico op verspreiding van het virus.

Indeling vliegtuigstoelen.
De luchtvaartmaatschappij probeert tijdens de check-in alle reizigers uit dezelfde boeking bij elkaar te plaatsen en de best mogelijke plekken uit te zoeken. Indien je verzekerd wilt zijn van plaatsen naast elkaar dan raden wij je aan om vooraf een stoelreservering te maken. Afhankelijk van de geboekte luchtvaartmaatschappij kan dit tussen 2 weken tot enkele dagen voor vertrek. Je kunt dit regelen op de website van de luchtvaartmaatschappij waar jij mee vliegt.

Hoe worden de contactmomenten verminderd?
Onnodig contact tussen passagiers en medewerkers wordt beperkt door het advies te geven om vooraf online in te checken, en aan boord zo veel mogelijk te blijven zitten. De service aan boord zal dan ook anders zijn dan je gewend bent. Je kunt wel iets te eten en drinken kopen, maar hebt keuze uit een kleiner assortiment. Betalen kan alleen contactloos.

Bij de gate wordt gevraagd om zelf je boardingpass te scannen. Het in- en uitstappen gaat per zone, jouw zone wordt omgeroepen en vervolgens mag je boarden. Zo wordt het zo veilig mogelijk voor zowel passagiers als medewerkers.

Kan ik alles aanraken in het vliegtuig?
Het RIVM stelt de kans klein dat je ziek wordt door het aanraken of vastpakken van oppervlakten erg klein. Daarnaast wordt extra aandacht besteed aan de hygiëne in de vliegtuigen. Na iedere vlucht wordt het vliegtuig extra grondig schoongemaakt en er zijn extra hygiënemaatregelen aan boord genomen. Toch is het belangrijk om niet te veel met je handen aan je gezicht te zitten en regelmatig je handen te wassen.

Waar moet jij rekening mee houden voor een veilige reis?
Ons "wijs op reis" lijstje is een handige checklist om door te nemen voor jij op reis gaat. Lees hier onze checklist en tips voor een veilige vakantie.

TIP! Download de Eliza was here app voor vertrek en heb altijd al jouw reisgegevens bij de hand op vakantie. Via notificaties in de app word jij ook op de hoogte gehouden van belangrijke ontwikkelingen over jouw reis en op bestemming.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Op dit moment is het drukker dan normaal bij ons Customer Care team. Hierdoor kan een antwoord op jouw bericht langer duren dan jij van ons gewend bent. Uiteraard doen wij ons uiterste best om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Bekijk voor meer informatie omtrent corona deze pagina of de bovenstaande FAQ.

Jij kan ons bereiken via 010-2700820 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk gewijzigde openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog