1. FAQ: veel gestelde vragen | Eliza was here
  2. Veilig reizen
  3. Hoe kom ik in contact met een arts op vakantie?

Alle FAQ onderwerpen

Hoe kom ik in contact met een arts op vakantie?

Om onze vakantiegangers met een veilig gevoel op vakantie te laten vertrekken, lanceren we, in samenwerking met AXA, de vakantiedokter. Via de Eliza was here app kan je vanaf nu gemakkelijk een online videoconsultatie voeren met een Nederlandstalige dokter. 24 uur per dag staan er online dokters ter beschikking die onze reizigers via videogesprekken kunnen bijstaan met richtlijnen en digitale voorschriften!

Hoe werkt het?

  • Ga naar de Eliza was here app via je smartphone, tablet of laptop
  • Ga naar het menu en klik op 'vakantiedokter'
  • Klik op het icoontje met de telefoon voor een online consultatie met een arts
De gesprekken verlopen via een Nederlands telefoonnummer. Na een eerste telefonisch contact is een onderhoud met een dokter al binnen de 30 minuten mogelijk.
De dokter kan een diagnose stellen, zijn richtlijnen meegeven en ook een medicijnvoorschrift opmaken en dit via het e-health platform ter plaatse ter beschikking stellen van de patiënt.

Bekijk op deze pagina alle voordelen van de app en hoe jij hem kan downloaden.

Wat is teleconsulatie? 

Is teleconsultatie anders dan een gewoon lichamelijk consult bij een huisarts?
Teleconsultatie is hetzelfde als een medisch consult bij een huisarts die medische diagnoses, medisch advies en behandelmogelijkheden geeft. Het verschil is het interactiekanaal via de telefoon met persoonlijke authenticatie om toegang te krijgen tot een arts.

Is Teleconsultation een hulpdienst? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultatie is geen hulpdienst. Wij raden je aan om direct de lokale hulpdienst te bellen. Als je twijfelt over je huidige gezondheidstoestand, kan je rechtstreeks toegang krijgen tot de teleconsultatiedienst door een arts te raadplegen die je medische begeleiding zal geven of je doorverwijst naar de plaatselijke hulpdienst.

In welke medische gevallen is teleconsultatie geschikt?
Teleconsultation omvat een breed scala aan medisch specialisten. Het is geschikt voor verkoudheids- en griepsymptomen, allergieën, bovenste luchtweginfecties, huidproblemen, orthopedie, pediatrische problemen, vernieuwing van recepten, scans en bloedonderzoeken.

Hoe werkt het?

Moet ik betalen voor een teleconsultatie? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultaties zijn gratis. Je hebt toegang tot een onbeperkt aantal teleconsultaties, de oproepen zijn onbeperkt in aantal en duur.

Krijg ik mijn medische kosten vergoed naar aanleiding van een teleconsultatie? 
Ja, volgens de voorwaarden van je polis. Uitsluitingen zijn hetzelfde, ook als je gebruik maakt van de teleconsultatiedienst.

Hoe kom ik aan een recept? 
De recepten worden afgeleverd na een teleconsultatie, op doktersadvies en in overeenstemming met de lokale regelgeving van het land waar jij je bevindt.

Zijn mijn gegevens veilig en beveiligd? 
Het beschermen en beveiligen van toegang tot je persoonlijke gegevens is onze prioriteit. Onze service voldoet volledig aan de toepasselijke wet- en regelgeving van elk rechtsgebied, en in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 206/679 (“de AVG”). Voor meer informatie kan je de juridische informatie raadplegen over Help en instellingen in de app Doctor Please! of toegang via de telefoon tot het gegevensprivacybeleid

Hoe kan ik mijn toegangscode krijgen? 
Je toegangscode is beschikbaar in de Mijn Eliza App

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog