Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR
FAQ & Contact Eliza was here
  1. FAQ: veel gestelde vragen | Eliza was here
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

Alle FAQ onderwerpen

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een positief of negatief reisadvies?

In eerste instantie bekijken wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken:

Code groen of geel: jouw vakantie kan in principe doorgaan
Code oranje binnen de Europese Unie: jouw vakantie kan in principe doorgaan, maar wij bieden jou de optie om jouw vakantie om te boeken of te annuleren wanneer jij hier zelf voor kiest. Let op: hier kunnen kosten aan verbonden zitten.


Aanvullend houden wij ook rekening met de volgende zaken:

1. De quarantaine verplichtingen;
2. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we je over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x



B. Aangepaste faciliteiten

JA

x



C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x



D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

F. Voldoet niet aan Eliza Holiday Checklist

NEE


x

x

G: Code oranje binnen de EU JA  x

 x
(alleen wanneer het reisadvies na het boeken veranderd van geel naar oranje)

A. Jouw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en jij kunt uit gaan kijken naar jouw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij je de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we je goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op jouw vakantiebestemming en welke maatregelen je voor vertrek moet treffen. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

B. Jouw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Het is helaas een gevolg van reizen in coronatijd dat niet altijd alle faciliteiten toegankelijk zijn in verband met de gezondheid en veiligheid. Op onze website kun je op de accommodatiepagina onder faciliteiten zien welke coronamaatregelen van toepassing zijn. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

C. Jouw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat jij hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Jouw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door jou geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van jouw geboekte aankomst. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.

E. Jouw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.

F. Jouw vakantie voldoet niet aan de Eliza Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar jouw vakantie komt niet door onze 'Holiday Checklist'. Eliza was here stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op jouw vakantie dan ontvang je van ons een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.

G. Code oranje binnen de EU
Jouw vakantie kan doorgaan, maar wanneer het reisadvies na het boeken veranderd van geel naar oranje, bieden wij jou de mogelijkheid om jouw vakantie om te boeken of kosteloos te annuleren wanneer jij je niet prettig bij voelt om naar een oranje bestemming te reizen. Check wel goed de voorwaarden van jouw verzekering wat wel en niet gedekt is op het moment dat je afreist naar een code oranje bestemming.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31614459268

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur
Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur
Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820