Wat is een SGR corona-voucher?
Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Eliza was here’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.
De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.
Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.
Wat is mijn SGR corona-voucher waard?
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.
Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Eliza was here. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.
Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)
Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?
Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Eliza was here betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.
Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?
We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op onze website.
De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.
Verzoek tot uitbetalen
Vanaf 6 maanden na de uitgiftedatum kun je vanaf nu gemakkelijk jouw verzoek tot uitbetalen doen via Mijn Eliza. Onder jouw voucher zie je hier de mogelijkheid voor 'verzoek tot terugbetaling indienen' en doorloop je de stappen. Nadat je jouw verzoek hebt ingediend, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR.
Als jouw voucher nog geen uitgiftedatum heeft van minimaal 6 maanden geleden, dan is het nog niet mogelijk om jouw voucher uit te laten betalen. Zodra de uitgiftedatum van jouw voucher ook minimaal 6 maanden geleden is, kun je jouw verzoek tot geld terug wel indienen.
Mocht je in de tussentijd toch nog besluiten om op vakantie te gaan, dan kan je uiteraard alsnog een reis boeken op onze website en de voucher hiervoor inzetten. Je kunt dus tot die tijd nog steeds gebruik maken van onze geldteruggarantie!
De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
Aan druk-en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
Je vindt de mogelijkheden om te betalen in de Mijn Eliza portal of de app.
Overschrijven kan via onderstaande gegevens. Vermeld altijd je boekingsnummer in de omschrijving van de overschrijving.
Eliza was here
Bahialaan 2
3065 WC Rotterdam
BIC / Swift code: RABONL2U
Ibancode: NL18 RABO 0127 4824 66
Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?
Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.
Wij zijn te bereiken op:
Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten
Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?
Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.
Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?
Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.
Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.
Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.
Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.
Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.
Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?
Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010-2700820 of stuur een e-mail.
Wij zijn te bereiken op:
Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten
Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?
Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.
Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?
Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.
Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.
Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.
Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.
Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.