• Home
  • Service & Contact

Veelgestelde vragen

Eliza was here

  • Wie ben ik?

    De meest unieke plekjes rondom de Middellandse Zee, ongerept en écht. Daar ben ik altijd naar op zoek. Ik blijf bij voorkeur weg van de massa, houd van gastvrije mensen en snuif graag de couleur locale op. Waar iedereen rechts afslaat, sla ik linksaf. Zo ontdek ik de meest bijzondere bestemmingen en accommodaties, die ik graag met jou wil delen.

  • Hoe selecteer ik mijn accommodaties?

    De plekjes die ik graag met jou wil delen, heb ik uitgezocht op basis van gastvrijheid, een persoonlijke benadering en atmosfeer. Vaak gaat het om kleinschalige accommodaties, waar je in alle rust kunt genieten. Ik vind het belangrijk dat er altijd een zwembad is, of dat de zee in de buurt is.

Kinderen

  • Kan ik een kinderstoeltje, voor in de auto, huren?

    Geen probleem natuurlijk! Tijdens het boeken kun je dit aangeven in ‘opties bij te boeken’ in stap 2. Het autoverhuurbedrijf regelt dan een kinderstoeltje voor je, dat je ter plekke kunt afrekenen. Een kinderstoel in de auto is verplicht wanneer een kind jonger is dan twaalf jaar of kleiner dan 1,35 meter.

  • Is er een babybedje aanwezig in de accommodatie?

    Voor € 40 per week kun je een babybedje huren. Dit bedje is vergelijkbaar met een campingbedje voor baby’s.

  • Welke accommodaties zijn geschikt voor kinderen?

    De meeste accommodaties die ik heb uitgezocht, zijn geschikt voor kinderen maar bieden meestal geen speciale kinderfaciliteiten. Als je met een gezin reist, zou ik je graag een appartement willen aanbevelen. Dan heb je over het algemeen de meeste ruimte tot je beschikking. Op zoek naar kinderfaciliteiten? Neem dan een kijkje bij mijn kindvriendelijke vakantieadresjes.

  • Ontvang ik kinderkorting?

    Afhankelijk van de leeftijd van jouw kinderen, krijg je in sommige accommodaties een kinderkorting. Deze kortingen vind je terug in de prijsberekening van jouw reis.

  • Welke reisdocumenten heb ik nodig voor mijn kind(eren)?

    Sinds 26 juni 2012 moet ieder kind in het bezit zijn van een eigen reisdocument, ongeacht de leeftijd. Je bent hier als reiziger zelf verantwoordelijk voor. Het is niet meer toegestaan de grens te passeren met een paspoort waarin kinderen zijn bijgeschreven.

    Voor Turkije heb je een visum nodig. Sinds 1 november 2014 moet je deze voor vertrek online aanvragen. Het is niet meer mogelijk om het visum bij aankomst te kopen. Je kan via de website van Visa4Turkey een elektronisch visum aanvragen. Het elektronische visum heeft dezelfde geldigheid als een 'normaal' visum en is maximaal 90 dagen geldig. Het visum kost €24,50. De bevestiging van de visumaanvraag dien je uit te printen en vervolgens te tonen bij de incheckbalie en bij aankomst in Turkije.

Vluchten

  • Vanaf welke luchthaven kan ik vliegen?

    Op alle bestemmingen vertrekken er vluchten vanaf luchthaven Schiphol. Bij een aantal bestemmingen vliegen we vanaf Eindhoven, Rotterdam, Groningen, Maastricht, Dusseldorf en Brussel. Voor de regiovluchten kunnen toeslagen of kortingen gelden.

    De mogelijkheden per bestemming staan aangegeven in de prijsberekening van de door jou gekozen vakantie. Hier staat dan direct welke vluchten (vanaf welke luchthavens) beschikbaar zijn.

  • Met welke maatschappij vlieg ik?

    Eliza was here vliegt naar bijna alle bestemmingen met Transavia. Daarnaast maken we ook gebruik van vluchten van andere gerenommeerde (buitenlandse) luchtvaartmaatschappijen. Zo vliegen we naast Transavia ook met Air Malta en Vueling. Op alle vluchten zijn alleen Economy Class stoelen beschikbaar.

  • Wat zijn mijn vluchttijden?

    Op alle bestemmingen wordt gebruik gemaakt van chartervluchten. De reden hiervoor is, onder andere, om de vakanties betaalbaar te houden. De vliegtuigmaatschappijen hebben het recht vertrektijden tot op het laatste moment te wijzigen. Als organisatie zijn wij in dit geval afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij.

    Mocht het zo zijn dat de vluchttijden onvoordelig uitpakken, dan heeft dat in grote mate te maken met de chartervlucht(en). Het zou namelijk voor kunnen komen dat je bij een 8-daagse reis 's avonds laat heen vliegt, en op de dag van vertrek 's ochtends vroeg weer vertrekt richting Nederland. Ook in dit geval zijn wij afhankelijk van (de tijden) van de vliegtuigmaatschappij.

    Voor meer informatie, zie:
    https://www.anvr.nl/Lists/FAQItem/Detail.aspx?ID=57

Reisdocumenten

  • Welke reisbescheiden ontvang ik en wanneer ontvang ik deze?

    Je reisbescheiden bestaan uit een voucher voor de autohuur, een voucher voor de accommodatie, vliegtickets, een routebeschrijving naar de accommodatie en wat algemene informatie over de plek van bestemming. Na boeking ontvang je een e-mail met inloggegevens voor je persoonlijke portal. Met deze inloggegevens kan je inloggen op mijn.elizawashere.nl, waar je alle informatie omtrent de geboekte reis kunt bekijken. Als Eliza was here de gehele betaling heeft ontvangen worden ongeveer een week voor vertrek jouw reisbescheiden op de portal geplaatst, waarna je deze zelf kan uitprinten. Vergeet niet om je vliegtickets uitgeprint mee te nemen, daarmee check je in bij de incheckbalie. Heb je een lastminute met vertrek binnen één week geboekt, dan zorgen wij ervoor dat na de betaling de reisbescheiden zo snel mogelijk op de portal klaarstaan.

  • Welke reisdocumenten heb ik precies nodig?

    Check enige tijd voordat je vertrekt of jouw paspoort, of identiteitskaart, nog geldig is op het moment dat je op vakantie gaat. Niets is zo vervelend als een ongeldig reisdocument op de dag van vertrek. Kijk op www.minbuza.nl voor meer informatie en details.

    Voor Turkije heb je een visum nodig. Sinds 1 november 2014 moet je deze voor vertrek online aanvragen. Het is niet meer mogelijk om het visum bij aankomst te kopen. Je kan via de website van Visa4Turkey een elektronisch visum aanvragen. Het elektronische visum heeft dezelfde geldigheid als een 'normaal' visum en is maximaal 90 dagen geldig. Het visum kost €24,50. De bevestiging van de visumaanvraag dien je uit te printen en vervolgens te tonen bij de incheckbalie en bij aankomst in Turkije.

Boeken

  • Welke bestemmingen kan ik boeken?

    Op dit moment bied ik zomervakanties aan naar Algarve, Alicante, Andalusië, Catalonië, Chalkidiki, Corfu, Costa de Lisboa, Cyprus, Egeïsche kust, Gozo, Gran Canaria, Ibiza, Istrië, Kefalonia, Kreta, La Palma, Lanzarote, Le Marche, Lefkas, Lesbos, Madeira, Mallorca, Malta, Menorca, Noord-Egeïsche kust, Peloponnesos, Pilion, Puglia, Rhodos, Samos, Santorini, Sardinië, Sibenik-Knin, Sicilië, Tenerife, Toscane, Turkse Rivièra, Umbrië, Zakynthos en de Zuid-Egeïsche kust. In de winter kun je met me naar Andalusië, Gran Canaria, Lanzarote, Tenerife, Algarve, Madeira, Alicante en La Palma.

  • Hoe kan ik boeken?

    Je kunt op twee manieren boeken: via de site en telefonisch. Via de site kan dit gewoon 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Telefonisch zijn wij op de volgende dagen bereikbaar:

    Maandag t/m Vrijdag van 09.00 - 18.00 uur

    Zaterdag van 10.00 - 17.00 uur

    Tel.: +31 (0)102700820

    Als je boekt via het internet (of telefonisch) staat deze boeking vast

  • Kan ik een voorkeur bij mijn boeking opgeven?

    Dat mag natuurlijk altijd. We kunnen echter niet honderd procent garanderen dat jouw voorkeur in behandeling wordt genomen.

  • Wat zijn de prijzen?

    De vermelde prijzen zijn per persoon. De prijzen kunnen tijdens het seizoen wisselen. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen. Wanneer zich op een bepaald tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behouden wij het recht deze kosten door te rekenen.

  • Hoe boek ik een combinatiereis?

    Via de website kun je de eerste accommodatie boeken en vervolgens geef je bij bijzonderheden, de periode en tweede accommodatie aan waar je wilt verblijven. Een andere manier is om telefonisch of per e-mail contact op te nemen, dan kunnen we ook de prijzen voor je op een rijtje zetten.

  • Is het goedkoper om rechtstreeks een vlucht, hotel of auto te boeken?

    Nee! Door de goede contacten met accommodatie eigenaren, vliegmaatschappijen en autoverhuurbedrijven hebben wij voor jou scherpe prijzen en voorwaarden weten vast te leggen. Hooguit aanbiedingen van bovengenoemde partijen vallen wellicht goedkoper uit, maar dan nog is het de vraag of je in totaal minder betaalt.

  • Zit ik aan mijn vakantie vast wanneer een land failliet gaat?

    Het is lastig te voorspellen wat een eventueel faillissement van een land voor gevolgen zal hebben voor jouw vakantie.

    Als blijkt dat jouw vakantie niet uitgevoerd kan worden zoals een vakantie bedoeld is (bijvoorbeeld door sociale onrust, doordat winkels en restaurants in het hoogseizoen gesloten zijn, doordat er niet of nauwelijks mogelijkheden zijn om geld te pinnen of doordat vluchten geannuleerd worden), dan overleggen we uiteraard samen of je wellicht beter kunt uitwijken naar een andere bestemming.

    Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zullen wij op dat moment bekijken wat de ANVR adviseert. In het uiterste geval, dat we jouw vakantie volledig moet annuleren, verwachten we de totale reissom naar je terug te kunnen storten.

    Uiteraard houden wij dit dagelijks met onze lokale contactpersonen in de gaten; mochten er veranderingen optreden, dan zullen wij jou hier direct van op de hoogte brengen.

Betalingen

  • Wanneer ontvang ik mijn factuur?

    Zodra je geboekt hebt, ontvang je binnen vier dagen de online factuur per mail. Deze factuur is tegelijkertijd de bevestiging van de geboekte vakantie.

  • Kan ik met creditcard betalen?

    Uiteraard! Zodra je geboekt hebt, ontvang je van mij een bevestigingsmail met daarin de inloggegevens voor mijn.elizawashere.nl. Hierin kun je onder andere jouw betaling nakijken. Het is ook mogelijk om hier via credit card of andere betaalwijze zoals iDeal de eventuele restbetaling te doen. Voor betalingen met de creditcard wordt wel 10 euro extra in rekening gebracht.

    Ondervind je problemen met betalen? Neem dan telefonisch contact met ons op (tel: +31 (0)102700820). Je kunt dan telefonisch betalen met je creditcard.

  • Wanneer moet ik de aanbetaling en volledige reissom voldoen?

    Aanbetaling: na de boeking ontvang je de bevestigingsmail met daarbij de betalingsvoorwaarden. De aanbetaling is 15% van de totale reissom met een minimum van 50, - euro per persoon. Ook dienen de kosten van de annuleringsverzekering, de poliskosten van de annuleringsverzekering en het calamiteitenfonds te worden voldaan. Bij vliegreizen naar de bestemmingen Toscane, Umbrië, Sardinië, Puglia, Costa de Lisboa, Madeira, Catalonië en Gozo/Malta worden de vluchtkosten meegerekend in de aanbetaling. De aanbetaling dient direct nadat je de factuur hebt ontvangen te worden betaald. Op de factuur kun je precies terugvinden wat het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking.

    Restantbedrag: Het restantbedrag dient zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek boekt, dien je het totale bedrag in één keer over te maken.

Autohuur

  • Wat is er allemaal inclusief bij de autohuur?

    De huur is inclusief:
    • Ongelimiteerd aantal kilometers
    • Standaard extra WA-verzekering van € 7,5 miljoen
    • Schadeverzekering (CDW)
    • Diefstalverzekering (TP)
    • Terugbetaling eigen risico (TP)
    • Dekking glas-banden-bodem en dakschade
    • Eén extra bestuurder
    • 24/7 bereikbaarheid van het noodnummer van Sunny Cars
  • Wat moet ik doen bij schade en/of een ongeval?

    Mocht er onverhoopt schade aan de huurauto ontstaan vul dan direct het schadeformulier in. Neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de lokale verhuurder staat op de papieren die je van de verhuurder meekrijgt. In overleg wordt bepaald of je verder kan rijden met de desbetreffende huurauto of dat je een nieuwe huurauto ontvangt.

    Tot slot meld je de schade bij Sunny Cars, Sunny Cars heeft een 24/7 bereikbaar noodnummer met Nederlandstalige ondersteuning. Sunny Cars kan je advies geven over hoe verder te handelen en eventuele taalbarrières in de communicatie met de lokale partner verhelpen. Terug in Nederland kun je het eigen risico eenvoudig claimen via het declaratieformulier. Voor het indienen van een schadeclaim kun je hier het declaratieformulier downloaden. Voor meer informatie over het Terugbetaling eigen risico bij schade en het indienen van een schadeclaim verwijs ik je graag naar de customer care pagina van Sunny Cars..

  • Moet ik borg betalen?

    Het verschilt per bestemming of er daadwerkelijk borg wordt afgeschreven van de creditcard, of dat er enkel een bedrag wordt geblokkeerd. Op de autohuurvoucher kun je controleren wat de hoogte van de waarborg is.

  • Heb ik een creditcard nodig?

    Ja, bij het ophalen van je huurauto wordt er om je creditcard gevraagd. Let op; de creditcard dient op naam te staan van de hoofdbestuurder. Daarnaast heb je de pincode (indien afgegeven door jouw bank) van jouw creditcard nodig, zorg dat je die weet! Op de bestemmingen Kefalonia, Corfu en Lesbos wordt American Express niet geaccepteerd. Voor deze bestemmingen is een contante waarborg op aanvraag mogelijk. Indien je niet in het bezit bent van een creditcard dan kunnen wij proberen een contante waarborg aan te vragen, dit kan niet op elke bestemming en de hoogte van de borg is afhankelijk van de bestemming. Neem gerust contact met ons hierover op!

  • Wat is de minimum leeftijd om een auto te mogen huren?

    In de huurvoorwaarden van de autohuurvoucher kun je controleren wat de minimum en maximum leeftijd is, die bij jouw verhuurder van toepassing is. Aan de minimale leeftijd dien je te voldoen, hier gelden geen uitzonderingen op. Het kan zijn dat er een jongerentoeslag wordt berekend, ook indien je wel aan de minimale leeftijd voldoet. Op de autohuurpagina vind je de voorwaarden per bestemming, lees deze voorwaarden goed door!

  • Welke huurauto is inclusief?

    Iedere vakantie biedt een standaard huurauto van de kleinste categorie. De modellen die je op de boekingspagina van je accommodatie vindt, zijn indicatief voor de categorie waarin ze vallen. Dat betekent dat je altijd het getoonde model óf een gelijkwaardige auto tot je beschikking krijgt. Tegen een meerprijs kun je eventueel een ander type boeken. Als je dit doorgeeft bij de boeking, is het vaak voordeliger dan eenmaal ter plaatse.

    Let op! Ga je met vier of meer vrienden of familieleden op vakantie? Het is dan aan te raden om in ieder geval een upgrade te selecteren of om een extra auto te huren. Je kunt de auto upgrade selecteren in de tweede stap van het boekingsproces. Dit is altijd op aanvraag. Mocht er geen groter autotype beschikbaar zijn, dan nemen we natuurlijk even contact met je op. Wil je graag een extra auto boeken? Neem dan contact met ons op.

  • Is het altijd mogelijk een upgrade te boeken?

    Met onze partner Sunny Cars is er afgesproken dat de autocategorieën Mini en Economy altijd geleverd moeten kunnen worden. Heb jij gekozen voor een andere autocategorie en blijkt deze niet leverbaar, dan heb je altijd nog de keuze om een auto in de categorie Mini of Economy te reserveren óf een extra (standaard) huurauto bij te boeken. Voor verdere informatie hierover, kun je telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

  • Waar vind ik de huurvoorwaarden die van toepassing zijn op mijn huurauto?

    Lees voordat je vertrekt goed de voorwaarden door. Op de autohuurpagina vind je meer informatie en de voorwaarden per bestemming.

Mijn Eliza was here

  • Waar vind ik informatie over mijn geboekte reis?

    Boek je jouw vakantie bij Eliza was here, dan krijg je een persoonlijke portal voor jouw reis. Op de portal van Eliza was here vind je online alle informatie en documenten aangaande de door jou geboekte vakantie zoals jouw factuur, details over de boeking, en jouw reisbescheiden. Zodra er nieuwe documenten voor je klaar staan ontvang je hierover per e-mail bericht.

  • Hoe kan ik inloggen in de Mijn Eliza was here portal?

    Zodra je een boeking maakt ontvang je binnen 24 uur een e-mail met je gebruikersnaam en een link naar de portal waar je een wachtwoord aan kunt maken. Houd er rekening mee dat je een wachtwoord dient te kiezen dat je nog niet eerder hebt gebruikt voor een vakantie bij Eliza was here. Heb je 2 of meer fijne vakanties bij ons in het vooruitzicht? Dan dien je voor iedere vakantie een uniek wachtwoord te kiezen, dat je nog niet eerder hebt gebruikt. Wordt er na het inloggen informatie weergegeven van jouw eerdere vakantie met Eliza was here? Log dan uit en stel vervolgens een nieuw wachtwoord in door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Het is belangrijk dat je dit wachtwoord nog niet eerder hebt gebruikt voor een vakantie bij Eliza was here. Zodra je dit hebt gedaan wordt de informatie van je eerstvolgende vakantie getoond nadat je opnieuw inlogt.

Om Eliza was here goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent. Wijzig cookie instellingen