Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR
FAQ & Contact Eliza was here
  1. FAQ: veel gestelde vragen | Eliza was here
  2. Informatie
  3. Waar moet ik nog rekening mee houden bij de huurauto?

Alle FAQ onderwerpen

Waar moet ik nog rekening mee houden bij de huurauto?

Algemene tips:

  • Kies een auto met voldoende ruimte voor zowel reizigers als bagage.
  • Kies een motor die sterk genoeg is voor je bestemming.
  • Let op de tankregeling (vol-vol is aanbevolen). Het is raadzaam geen andere afspraken te maken, je bent dan duurder uit.
  • Denk aan eventuele extra’s als kinderzitjes of GPS.
  • Vergeet niet te controleren of je rijbewijs nog geldig is.
  • Zorg dat je in het bezit bent van een creditcard op jouw naam.
  • Een borgsom wordt afgeschreven van je creditcard. Houd dus rekening met een tijdelijk lagere bestedingslimiet. Na de huurperiode stort de lokale partner het bedrag binnen 10 werkdagen weer terug. De creditcardmaatschappij heeft vervolgens enige tijd nodig voor de verwerking van jouw af- en bijschrijvingen. Binnen welk termijn het gereserveerde of afgeschreven bedrag weer zichtbaar is, is afhankelijk van jouw creditcardmaatschappij.

Voor vertrek:

Heb jij een vakantie geboekt en lever je de huurauto op de bestemming in op een andere luchthaven dan waar je deze hebt opgehaald? Houd er dan rekening mee dat de autohuur op aanvraag komt te staan bij onze autohuurpartner Sunny Cars en er mogelijk extra kosten aan verbonden zijn. Indien je niets van ons hoort kun je ervanuit gaan dat de gewenste autohuurconstructie bevestigd is. Indien dit niet bevestigd kan worden, hoor je van ons. Controleer ook altijd goed de autohuurvoorwaarden voor jouw bestemming en uiteraard ook de autohuurvoucher die je samen met de overige reisbescheiden ongeveer een week voor vertrek op jouw persoonlijke portal ontvangt.

  • Lees de voucher en de voorwaarden goed door zodat je weet wat je kunt verwachten.
  • Wanneer je met 4 of meer personen op vakantie gaat, is het aan te raden om een upgrade, of een extra auto te boeken. Het is mogelijk de huurauto, tegen een meerprijs, te upgraden naar een groter type auto. Ook is het uiteraard mogelijk een tweede huurauto bij te boeken. Voor de kosten en het bijboeken van een tweede huurauto kun je (telefonisch of per mail) contact met ons opnemen. Mocht een groter type auto niet voorradig zijn, dan nemen wij contact met je op.

Tijdens ophalen:

  • De borg wordt van je creditcard afgeschreven – houdt dus rekening met een tijdelijk lagere bestedingslimiet. Na de huurperiode stort de lokale partner het bedrag binnen 10 werkdagen weer terug. De creditcardmaatschappij heeft vervolgens enige tijd nodig voor de verwerking van jouw af- en bijschrijvingen. Binnen welk termijn het gereserveerde of afgeschreven bedrag weer zichtbaar is, is afhankelijk van jouw creditcardmaatschappij.
  • Sluit geen extra verzekeringen af bij het ophalen van de huurauto. Deze is volledig verzekerd. De NoRisk Garantie is een Nederlandse verzekering. Mocht je schade hebben tijdens je vakantie dan moet je akkoord gaan met het afschrijven van het schadebedrag. Het afgeschreven bedrag kun je na terugkomst van de vakantie claimen.
  • Loop voordat je de huurauto meeneemt naar je vakantieadresje nog een rondje om de auto om eventuele eerdere schade te noteren.
  • De autohuurvoucher kun je digitaal vanuit de portal of app als PDF variant openen en bij de balie aan de verhuurder tonen. Je dient te allen tijde in de mogelijkheid te zijn om de autovoucher per e-mail naar de verhuurder te sturen wanneer zij hier naar vragen.

Tijdens terugbrengen:

  • Lever de huurauto in met de benzinestand zoals deze was toen je de auto ophaalde. Meestal is dit vol-vol. Het is raadzaam geen andere afspraken te maken, je bent dan duurder uit.
  • Vergeet niet je privébezittingen mee te nemen.
  • Bewaar het huurcontract, dat lokaal getekend is, tenminste 8 weken.
  • Bewaar, in geval van schade, het schaderapport tenminste 8 weken.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.nl en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31102700820

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: +31102700820

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Stuur een WhatsApp bericht

Antwoord binnen 6 uur
Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here of stel een vraag.

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 6 uur
Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 010 2700 820.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 20 minuten
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Jouw ervaring

E-mail: 
Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +31 (0)10 2700 820