Al 20 jaar specialist in kleinschalige vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR

Vakantie inclusief huurauto

Met de auto op ontdekkingstocht

  1. Home
  2. Huurauto

Een reis inclusief huurauto

Lees wat dit precies inhoudt

Bij Eliza was here boek je een vliegvakantie altijd inclusief huurauto. Dit geeft je alle vrijheid om erop uit te gaan. Onze huurauto's zijn all-inclusive. Dit betekent dat alle verzekeringen zijn inbegrepen.

Op deze pagina vind je meer informatie over autoverhuur. Navigeer direct naar:

Actuele situatie: momenteel kunnen auto's wereldwijd niet makkelijk geproduceerd en aangekocht worden. Dit resulteert in 30 tot 40% minder beschikbaarheid. Gelukkig kunnen wij vanwege goede afspraken met onze partner in de meeste gevallen een huurauto bieden. Mocht dit voor jouw vakantie toch niet mogelijk zijn, nemen we contact met je op.

 
 
  • Jouw vliegvakantie altijd incl. huurauto klasse Small
  • Incl. all risk verzekering
  • Ongelimiteerde kilometers
  • Online check-in

Wat jij moet weten over autohuur via Eliza was here

Wat kan jij van de huurauto verwachten?

Vakantie inclusief vlucht, verblijf en huurauto

Sunny Cars

Om kwaliteit en service te waarborgen, werken wij samen met onze partner Sunny Cars. De huurauto's van Sunny Cars zijn altijd inclusief verzekeringen.

Het noodnummer van Sunny Cars is 24-7 bereikbaar.

All risk verzekering

  • Ongelimiteerd aantal kilometers
  • Standaard extra WA-verzekering van € 7,5 miljoen
  • Schadeverzekering (CDW) en diefstalverzekering (TP)
  • Terugbetaling eigen risico. Dekking: glas-banden-bodem en dakschade
  • Eén extra bestuurder

De huurauto

Er is altijd een huurauto klasse Small inbegrepen bij jouw reis. Jij krijgt het getoonde model of een gelijkwaardige auto.

In boekingsstap 1 heb je de mogelijkheid om de huurauto te upgraden.

Creditcard vereist

Bij het ophalen van de huurauto heb je geldige creditcard mét pincode nodig. Anders kan jij geen waarborg achterlaten en geeft de lokale partner geen auto mee.

Let op: de creditcard moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Lees meer.

Veelgestelde vragen over autohuur op vakantie

Alles wat je moet weten

Voor het boeken

1. Hoe oud moet ik zijn om een auto te huren?

Dit verschilt per bestemming. Omdat Sunny Cars op bestemming werkt met lokale verhuurders, gelden er per bestemming andere huurvoorwaarden. Zo is de minimumleeftijd om een auto te huren op Cyprus 25 jaar, maar op het Griekse eiland Kefalonia 23 jaar. Op deze pagina vind je alle huurvoorwaarden per bestemming.

Soms geldt er ook een maximumleeftijd. Deze is op Kefalonia bijvoorbeeld 75 jaar.

2. Wat is er allemaal inclusief?

Bij jouw reis is voor de gehele periode een huurauto inbegrepen. De huurauto is altijd all-in verzekerd. Je hoeft dus geen extra verzekeringen meer bij te boeken. Ter plaatse betaal je voor optionele extra services of accessoires.

Hoewel de auto all-in is verzekerd, dekt dit niet de schade veroorzaakt door:

  • Misbruik of nalatigheid
  • Sleutel- of autopapierenverlies
  • Schade aan interieur
  • Schade aan persoonlijke bezittingen
  • Schade veroorzaakt door het gebruiken van de verkeerde soort brandstof, boetes of tol
  • In het geval van een boete zal de autoverhuurder bovenop het bedrag van de boete administratiekosten rekenen

3. Waar moet ik over beschikken om een auto te kunnen huren?
Om een auto te kunnen huren, dient de hoofdbestuurder in het bezit te zijn van een creditcard met pincode op eigen naam. Daarnaast dien je in het bezit te zijn van een geldig EU-rijbewijs, net als een geldig identiteitsbewijs.

In sommige gevallen is het mogelijk om een contante waarborg aan te vragen bij de lokale autoverhuurder. Of dit mogelijk is, kun je terugvinden in de huurvoorwaarden per bestemming op deze pagina.

4. Hoeveel auto’s zijn er inbegrepen in mijn geboekte vliegreis?
Er is één huurauto klasse small inbegrepen bij iedere geboekte vliegreis, ook bij de selectie van meerdere kamertypes of personen. Wanneer je gebruik wenst te maken van meerdere huurauto’s, kun je contact met ons opnemen om de mogelijkheden en prijzen te bespreken. Houd er rekening mee dat er voor iedere huurauto een unieke hoofdbestuurder dient te zijn die o.a. beschikt over een creditcard met pincode op eigen naam.

5. Ik overweeg om een vliegreis te boeken waarbij ik de huurauto op een andere bestemming inlever dan dat ik hem ophaal. Waar moet ik op letten?

Meer informatie over dit onderwerp vind je hier.

Tijdens het boeken

6. Welke klasse auto moet ik kiezen?
Een huurauto klasse Small met complete verzekeringsdekking is standaard geselecteerd voor jouw vakantie. Na boeking controleren wij of de gekozen auto beschikbaar is. Je hebt de mogelijkheid om de huurauto op aanvraag te upgraden. Mocht deze onverhoopt niet beschikbaar zijn gaan op zoek naar een passend alternatief. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er geen passend alternatief gevonden wordendan heb je de mogelijkheid om de gekozen huurauto voor vertrek kosteloos te annuleren.

Reizen met meer dan vier personen
Ga jij met vier of meer op vakantie? Dan is het aan te raden om een upgrade te selecteren of om een extra auto te huren. Jij kan de auto upgrade selecteren in de tweede stap van het boekingsproces. Dit is altijd op aanvraag. Mocht er geen groter autotype beschikbaar zijn, dan nemen wij contact met jou op. Alleen wanneer de huurauto voldoende gordels heeft voor het aantal passagiers, zijn alle inzittende verzekerd. Vanaf de klasse Economy worden 5 gordels gegarandeerd.

Sterkere motor voor jouw bestemming
Het kan zijn dat jouw bestemming veel bergen heeft, waardoor de motor van de auto met categorie Small niet sterk genoeg is. In dit geval raden wij jou aan in de boekingsstappen een upgrade van de auto te doen voor een sterkere motor. Dit is het geval op Madeira, sommige Griekse en Spaanse eilanden en in de bergen van Andalusië.
 
7. Hoe kan ik mijn huurauto upgraden?
In de boekingsstappen kan jij het model upgraden. Het is voordeliger om de huurauto tijdens het boeken te upgraden, dan terplekke op bestemming. De huurauto upgraden is altijd op aanvraag. Mocht er geen groter autotype beschikbaar zijn, dan nemen wij contact met je op. 

8. Kan ik ook kiezen voor een automaat?
Na de boeking kunnen wij hiervoor een verzoek neerleggen bij Sunny Cars. Zij zullen een voorstel doen op basis van beschikbaarheid welke wij vervolgens aan jou doorgeven. Jij bepaalt of je met het voorstel akkoord gaat. Zo niet, dan kunnen we de handgeschakelde auto op verzoek annuleren.

9. Kan ik een kinderzitje bijboeken?
Dat kan zeker! In boekingsstap 3 kan jij in het opmerkingenveld aangeven dat de huurauto moet worden uitgerust met een kinderzitje. Of neem contact met ons op via info@elizawashere.nl (vergeet hierbij niet om jouw boekingsnummer te vermelden). De kosten voor het huren van een kinderzitje zijn ongeveer 5 euro per dag, afhankelijk van de bestemming. De kosten voor het boeken van een kinderzitje zijn niet inbegrepen in de huurprijs en reken jij af bij de lokale verhuurder.

10. Kan ik meerdere auto's huren?
Ga jij met vier of meer familieleden of vrienden op vakantie? Dan is het aan te raden om een upgrade te selecteren of om een extra auto te huren.

Let op: alleen wanneer de huurauto voldoende gordels heeft voor het aantal passagiers, zijn alle inzittenden verzekerd. Vanaf de klasse Economy worden 5 gordels gegarandeerd.

Wil jij graag een extra auto boeken? Neem dan contact met ons op via info@elizawashere.nl (vergeet hierbij niet om jouw boekingsnummer te vermelden).

11. Zijn er nog andere verplichte voorwaarden?
Ja, er zijn nog andere verplichte voorwaarden voor de autoverhuur. Omdat deze per bestemming verschillen, is het belangrijk dat je ze goed doorleest om misverstanden te voorkomen. Controleer bijvoorbeeld hoe lang jij in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Ook moet jij ten alle tijden de autohuurvoucher (digitaal) kunnen tonen, maar deze kun je makkelijk digitaal terug vinden in Mijn Eliza of in de Eliza was here app.

Ook vraagt de lokale verhuurder om een verplichte borg. Voor hen is dit een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Hoe hoog deze borg is, hangt af van de lokale partner. Om de borg te betalen, is een geldige creditcard op naam van de hoofdbestuurder verplicht. Zorg ervoor dat je de pincode van jouw creditcard weet.

Na het boeken

12. Kan ik mijn huurauto online inchecken?
Staat er op jouw autovoucher op pagina 2 een ‘online inchecken’ button, dan is het mogelijk om voor vertrek de huurauto online in te checken. Dit is mogelijk tot 24 uur voor aankomst op de luchthaven. Door vooraf in te checken, zorg je ervoor dat het huurcontract al ingevuld voor je klaar ligt bij het ophalen van de huurauto.

13. Kan ik mijn huurauto nog ophalen als mijn vlucht later aankomt dan de sluitingstijd van de verhuurbalie?
Zeker! De lokale verhuurder probeert jouw vlucht zo goed mogelijk in de gaten te houden. Let wel op dat je bij een vertraging van één uur of langer, zelf de verhuurder contacteert. Het telefoonnummer van de verhuurder vind jij op de voucher in Mijn Eliza. Zo wordt er gezorgd dat er iemand aanwezig is wanneer jij aankomt. Dit geldt voor zowel de heen- als terugvlucht.

14. Wat wordt er van mij verwacht als ik de auto ophaal en inlever?
Je dient de huurauto weer in te leveren met dezelfde benzinestand. Controleer deze bij het ophalen van de auto dus goed. Het is raadzaam om geen andere afspraken te maken, jij bent dan vaak duurder uit. Loop voordat jij de huurauto meeneemt naar jouw adresje nog een rondje om de auto om eventuele eerdere schade te noteren.

Vergeet niet om al jouw privébezittingen mee te nemen wanneer jij de auto inlevert. Bewaar het huurcontract, dat lokaal getekend is, tenminste 8 weken. Heb je schade gemaakt? Bewaar dan het schaderapport tenminste 8 weken.

15. Wat moet ik doen als ik schade heb gemaakt?
Heb jij per ongeluk schade opgelopen tijdens een autorit? Geen paniek. Je bent volledig verzekerd. Vul direct een schadeformulier in en neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de lokale verhuurder staat op de papieren die jij bij ontvangst van de auto mee krijgt. In overleg wordt bepaald of jij met de betreffende huurauto verder kan rijden of eventueel vervangend vervoer nodig hebt. Meld de schade daarna ook bij ons via info@elizawashere.nl.

De lokale partner zal het schadebedrag tot een maximum van de volledige waarborgsom afschrijven. Hij bepaalt de exacte schade en belast het verschil tussen daadwerkelijke schade en waarborgbedrag aan je door. Jij krijgt het hele schadebedrag vergoed als je dit bij ons declareert. Eenmaal terug in Nederland kan jij de schade claimen via Eliza was here. Neem contact met ons op, zodat wij jou kunnen informeren over de benodigde informatie en documenten die wij nodig hebben om jou te kunnen helpen.

16. Kan ik kort voor vertrek mijn huurauto nog wijzigen en/of (op aanvraag) upgraden?
Indien je ervoor kiest om kort voor vertrek iets te wijzigen aan de bestemming, reisperiode en/of klasse auto, dan kun je hiervoor contact met ons opnemen. Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid kort voor vertrek beperkter kan zijn dan je normaal van ons gewend bent. Mocht een wijziging niet beschikbaar zijn dan gaan wij binnen de mogelijkheden van onze autohuurpartner Sunny Cars, op zoek naar een passend alternatief. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er geen passend alternatief gevonden worden, heb je de mogelijkheid om de gekozen huurauto voor vertrek kosteloos te annuleren.


 

De belangrijkste dingen op een rijtje

  • Je kunt een kinderzitje bijboeken door dit in boekingsstap 3 in het opmerkingenveld aan te geven of door te mailen naar info@elizawashere.nl
  • Kies een auto met voldoende ruimte, voor zowel reizigers als bagage.
  • Je kunt de huurauto upgraden tijdens boekingsstap 1. Dit is voordeliger dan upgraden op bestemming.
  • Als je niet alleen wilt rijden is een de tweede bestuurder inclusief. Deze dient wel in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
  • Tankregeling: lever de huurauto in met de benzinestand zoals deze was toen jij de auto ophaalde
  • Sluit geen extra verzekeringen af bij het ophalen van de huurauto. De huurauto is volledig verzekerd.
  • Kies jij ter plaatse voor een grotere klasse huurauto, dan is dit op eigen kosten.
  • De autohuur- of tankwaarborg wordt uiterlijk binnen 10 werkdagen na thuiskomst door de autoverhuurder weer teruggestort/vrijgegeven op jouw creditcard. Is het eigen risico na deze termijn nog niet terug op jouw creditcard? Neem dan contact op met de creditcardmaatschappij. Kunnen zij het bedrag niet terugstorten of vrijgeven, neem dan contact met ons op.
  • In uitzonderlijke gevallen vraagt de verhuurder om een ‘out of hours fee’, voor het inleveren/ophalen van de huurauto buiten de reguliere openingstijden. Deze kosten zijn voor rekening van Eliza was here en kunnen na de vakantie gedeclareerd worden.
  • Lees de voorwaarden van de autohuur en op jouw bestemming nog eens goed door.
In onze handige app vind jij niet alleen jouw autohuurvoucher, maar kan jij ook eenvoudig via Google Maps en iOS maps de route naar jouw vakantieadresje vinden.