Bij Eliza was here boek je een vliegvakantie altijd inclusief huurauto. Dit geeft je alle vrijheid om erop uit te gaan. Onze huurauto's zijn all-inclusive. Dit betekent dat alle verzekeringen zijn inbegrepen.
Op deze pagina vind je meer informatie over autoverhuur. Navigeer direct naar:
Om kwaliteit en service te waarborgen, werken wij samen met onze partner Sunny Cars. De huurauto's van Sunny Cars zijn altijd inclusief verzekeringen.
Het noodnummer van Sunny Cars is 24-7 bereikbaar.
Bij het ophalen van de huurauto heb je geldige creditcard mét pincode nodig. Anders kan jij geen waarborg achterlaten en geeft de lokale partner geen auto mee.
Let op: de creditcard moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Lees meer.
Dit verschilt per bestemming. Omdat Sunny Cars op bestemming werkt met verschillende lokale verhuurders, gelden er per bestemming andere huurvoorwaarden. Tijdens het maken van jouw boeking, kun je in boekingsstap 1 bij de gewenste huurauto klasse de bijbehorende voorwaarden inclusief naam van de lokale autoverhuurder van het dan geldende aanbod terugvinden. Hierin kun je controleren of en zo ja welke minimum- en maximumleeftijd er gehanteerd wordt voor het huren van de auto. Houd er rekening mee dat het aanbod en de prijzen fluctuerend zijn.
2. Wat is er allemaal inclusief?
Bij jouw vliegreis is voor de gehele periode een huurauto inbegrepen. De huurauto is altijd all-in verzekerd. Je hoeft dus geen extra verzekeringen meer bij te boeken. Ter plaatse betaal je voor optionele extra services of accessoires.
Hoewel de auto all-in is verzekerd, dekt dit niet de schade veroorzaakt door:
3. Waar moet ik over beschikken om een auto te kunnen huren?
Om een auto te kunnen huren, dient de hoofdbestuurder in het bezit te zijn van een creditcard met pincode op eigen naam. Daarnaast dien je in het bezit te zijn van een geldig EU-rijbewijs, net als een geldig identiteitsbewijs.
In sommige gevallen is het mogelijk om een contante waarborg aan te vragen bij de lokale autoverhuurder. Of dit mogelijk is, kun je terugvinden in boekingsstap 1 van jouw online boeking. Bij de gewenste huurauto klasse kun je de bijbehorende voorwaarden inclusief naam van de lokale autoverhuurder van het dan geldende aanbod terugvinden. Houd er rekening mee dat het aanbod en de prijzen fluctuerend zijn.
Als je in de bijbehorende huurvoorwaarden ziet dat er een contante waarborg aangevraagd kan worden, dan kun je in de laatste boekingsstap in het opmerkingenveld aangeven dat je ze mogelijkheid graag wilt aanvragen. Vervolgens gaan wij voor je na of dit bevestigd kan worden en komen wij er bij je op terug.
12. Kan ik mijn huurauto online inchecken?
Staat er op jouw autovoucher op pagina 2 een ‘online inchecken’ button, dan is het mogelijk om voor vertrek de huurauto online in te checken. Dit is mogelijk tot 24 uur voor aankomst op de luchthaven. Door vooraf in te checken, zorg je ervoor dat het huurcontract al ingevuld voor je klaar ligt bij het ophalen van de huurauto.
13. Kan ik mijn huurauto nog ophalen als mijn vlucht later aankomt dan de sluitingstijd van de verhuurbalie?
Wanneer je vluchten bij ons hebt geboekt, kan de lokale autoverhuurder het zien als er vertraging is. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Heb je meer dan 2 uur vertraging? Dan is het toch verstandig om telefonisch contact op te nemen met het noodnummer van Sunny Cars. Dit noodnummer kun je rechts bovenaan terugvinden in het groene vak op de autohuurvoucher.
14. Wat wordt er van mij verwacht als ik de auto ophaal en inlever?
Je dient de huurauto weer in te leveren met dezelfde benzinestand als dat je hem hebt opgehaald. Controleer deze bij het ophalen van de auto dus goed. Het is raadzaam om geen andere afspraken te maken, jij bent dan vaak duurder uit. Loop voordat jij de huurauto meeneemt naar jouw adresje nog een rondje om de auto om eventuele eerdere schade te noteren.
Vergeet niet om al jouw privébezittingen mee te nemen wanneer jij de auto inlevert. Bewaar het huurcontract, dat lokaal getekend is, tenminste 8 weken. Heb je schade gemaakt? Bewaar dan het schaderapport tenminste 8 weken.
15. Wat moet ik doen als ik schade heb gemaakt?
Heb jij per ongeluk schade opgelopen tijdens een autorit? Geen paniek. Je bent volledig verzekerd. Vul direct een schadeformulier in en neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de lokale verhuurder staat op de papieren die jij bij ontvangst van de auto mee krijgt. In overleg wordt bepaald of jij met de betreffende huurauto verder kan rijden of eventueel vervangend vervoer nodig hebt. Meld de schade daarna ook bij ons via jouwervaring@elizawashere.nl.
De lokale partner zal het schadebedrag tot een maximum van de volledige waarborgsom afschrijven. Hij bepaalt de exacte schade en belast het verschil tussen daadwerkelijke schade en waarborgbedrag aan je door. Jij krijgt het hele schadebedrag vergoed als je dit bij ons declareert. Eenmaal terug in Nederland kan jij de schade claimen via Eliza was here. Neem contact met ons op, zodat wij jou kunnen informeren over de benodigde informatie en documenten die wij nodig hebben om jou te kunnen helpen.
16. Kan ik kort voor vertrek mijn huurauto nog wijzigen en/of (op aanvraag) upgraden?
Dat kan door contact met ons op te nemen. Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid kort voor vertrek beperkter kan zijn. Mocht een wijziging niet beschikbaar zijn dan gaan wij binnen de mogelijkheden van onze autohuurpartner Sunny Cars, op zoek naar een passend alternatief. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er geen passend alternatief gevonden worden, heb je de mogelijkheid om tot 1 werkdag voor vertrek de huurauto kosteloos te annuleren.
17. Waar kan ik de huurvoorwaarden van mijn geboekte huurauto bekijken?
De voorwaarden van jouw geboekte huurauto kun je bekijken op de Mijn Eliza pagina onder ‘Voeg extra’s toe - huurauto’. Zo’n 10 dagen voor vertrek ontvang je de autovoucher op de Mijn Eliza pagina. Ook hier kun je de autohuurvoorwaarden in terug vinden.