Meer dan 20 jaar specialist in unieke vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR

Vakantie inclusief huurauto

Met de auto op ontdekkingstocht

  1. Home
  2. Huurauto

Een reis inclusief huurauto

Lees wat dit precies inhoudt

Bij Eliza was here boek je een vliegvakantie altijd inclusief huurauto. Dit geeft je alle vrijheid om erop uit te gaan. Onze huurauto's zijn all-inclusive. Dit betekent dat alle verzekeringen zijn inbegrepen.

Op deze pagina vind je meer informatie over autoverhuur. Navigeer direct naar:

 
  • Jouw vliegvakantie altijd incl. huurauto klasse Small
  • Incl. all risk verzekering
  • Ongelimiteerde kilometers
  • Eenvoudig extra's bijboeken via Mijn Eliza

Wat jij moet weten over autohuur via Eliza was here

Wat kan jij van de huurauto verwachten?

Boek eenvoudig jouw vakantie inclusief vliegreis

Sunny Cars

Om kwaliteit en service te waarborgen, werken wij samen met onze partner Sunny Cars. De huurauto's van Sunny Cars zijn altijd inclusief verzekeringen.

Het noodnummer van Sunny Cars is 24-7 bereikbaar.

All risk verzekering

  • Ongelimiteerd aantal kilometers
  • Standaard extra WA-verzekering van € 7,5 miljoen
  • Schadeverzekering (CDW) en diefstalverzekering (TP)
  • Terugbetaling eigen risico. Dekking: glas-banden-bodem en dakschade
 

De huurauto

Er is altijd een huurauto klasse Small inbegrepen bij jouw reis. Jij krijgt het getoonde model of een gelijkwaardige auto.

In boekingsstap 1 en in Mijn Eliza heb je de mogelijkheid om de huurauto te upgraden.

Creditcard vereist

Bij het ophalen van de huurauto heb je geldige creditcard mét pincode nodig. Anders kan jij geen waarborg achterlaten en geeft de lokale partner geen auto mee.

Let op: de creditcard moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Lees meer.

Veelgestelde vragen over autohuur op vakantie

Alles wat je moet weten

Voor het boeken

1. Hoe oud moet ik zijn om een auto te huren?

Dit verschilt per bestemming. Omdat Sunny Cars op bestemming werkt met verschillende lokale verhuurders, gelden er per bestemming andere huurvoorwaarden. Tijdens het maken van jouw boeking, kun je in boekingsstap 1 bij de gewenste huurauto klasse de bijbehorende voorwaarden inclusief naam van de lokale autoverhuurder van het dan geldende aanbod terugvinden. Hierin kun je controleren of en zo ja welke minimum- en maximumleeftijd er gehanteerd wordt voor het huren van de auto. Houd er rekening mee dat het aanbod en de prijzen fluctuerend zijn.

2. Wat is er allemaal inclusief?

Bij jouw vliegreis is voor de gehele periode een huurauto inbegrepen. De huurauto is altijd all-in verzekerd. Je hoeft dus geen extra verzekeringen meer bij te boeken. Ter plaatse betaal je voor optionele extra services of accessoires.

Hoewel de auto all-in is verzekerd, dekt dit niet de schade veroorzaakt door:

  • Misbruik of nalatigheid
  • Sleutel- of autopapierenverlies
  • Schade aan interieur
  • Schade aan persoonlijke bezittingen
  • Schade veroorzaakt door het gebruiken van de verkeerde soort brandstof, boetes of tol
  • In het geval van een boete zal de autoverhuurder bovenop het bedrag van de boete administratiekosten rekenen

3. Waar moet ik over beschikken om een auto te kunnen huren?
Om een auto te kunnen huren, dient de hoofdbestuurder in het bezit te zijn van een creditcard met pincode op eigen naam. Daarnaast dien je in het bezit te zijn van een geldig EU-rijbewijs, net als een geldig identiteitsbewijs.

In sommige gevallen is het mogelijk om een contante waarborg aan te vragen bij de lokale autoverhuurder. Of dit mogelijk is, kun je terugvinden in boekingsstap 1 van jouw online boeking. Bij de gewenste huurauto klasse kun je de bijbehorende voorwaarden inclusief naam van de lokale autoverhuurder van het dan geldende aanbod terugvinden. Houd er rekening mee dat het aanbod en de prijzen fluctuerend zijn.

Als je in de bijbehorende huurvoorwaarden ziet dat er een contante waarborg aangevraagd kan worden, dan kun je in de laatste boekingsstap in het opmerkingenveld aangeven dat je ze mogelijkheid graag wilt aanvragen. Vervolgens gaan wij voor je na of dit bevestigd kan worden en komen wij er bij je op terug.

 
4. Hoeveel auto’s zijn er inbegrepen in mijn geboekte vliegreis?
Er is één huurauto klasse small inbegrepen bij iedere geboekte vliegreis, ook bij de selectie van meerdere kamertypes of personen. Wanneer je gebruik wenst te maken van meerdere huurauto’s, kun je contact met ons opnemen om de mogelijkheden en prijzen te bespreken. Houd er rekening mee dat er voor iedere huurauto een unieke hoofdbestuurder dient te zijn die o.a. beschikt over een creditcard met pincode op eigen naam.

5. Ik overweeg om een vliegreis te boeken waarbij ik de huurauto op een andere bestemming inlever dan dat ik hem ophaal. Waar moet ik op letten?

Meer informatie over dit onderwerp vind je hier.

Tijdens het boeken

6. Welke klasse auto moet ik kiezen?
Een huurauto klasse Small met complete verzekeringsdekking is standaard geselecteerd voor jouw vakantie. Na boeking controleren wij of de gekozen auto beschikbaar is. Je hebt de mogelijkheid om de huurauto op aanvraag te upgraden. Mocht deze onverhoopt niet beschikbaar zijn gaan we op zoek naar een passend alternatief. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er geen passend alternatief gevonden worden dan heb je de mogelijkheid om de gekozen huurauto voor vertrek kosteloos te annuleren.

Reizen met meer dan vier personen
Ga jij met vier of meer op vakantie? Dan is het aan te raden om een upgrade te selecteren of om een extra auto te huren. Jij kan de auto upgrade selecteren in de tweede stap van het boekingsproces. Dit is altijd op aanvraag. Mocht er geen groter autotype beschikbaar zijn, dan nemen wij contact met jou op. Alleen wanneer de huurauto voldoende gordels heeft voor het aantal passagiers, zijn alle inzittende verzekerd. Vanaf de klasse Economy worden 5 gordels gegarandeerd.

Sterkere motor voor jouw bestemming
Het kan zijn dat jouw bestemming veel bergen heeft, waardoor de motor van de auto met categorie Small niet sterk genoeg is. In dit geval raden wij jou aan in de boekingsstappen een upgrade van de auto te doen voor een sterkere motor. Dit is het geval op Madeira, sommige Griekse en Spaanse eilanden en in de bergen van Andalusië.
 
7. Hoe kan ik mijn huurauto upgraden?
In de boekingsstappen kan jij het model upgraden en extra’s zoals een kinderzitje bijboeken. Heb je al geboekt? Dan kun je de auto upgraden door per mail of telefoon contact met ons op te nemen. Het is voordeliger om de huurauto tijdens het boeken te upgraden, dan terplekke op bestemming. De huurauto upgraden is altijd op aanvraag. Mocht er geen groter autotype beschikbaar zijn, dan nemen wij contact met je op.  

8. Kan ik ook kiezen voor een automaat?
Na de boeking kunnen wij hiervoor de mogelijkheden voor je bekijken. Als er beschikbaarheid is, is het voorstel dat we je kunnen doen op basis van de dan geldende beschikbaarheid en prijzen. Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid en prijzen fluctuerend zijn en dus ieder moment weer kunnen wijzigen. Jij bepaalt of je met het voorstel akkoord gaat. Zo niet, dan heb je de mogelijkheid om tot 1 werkdag voor vertrek de huurauto kosteloos te annuleren.

9. Kan ik een kinderzitje bijboeken?
Dat kan zeker! In de boekingsstappen en in Mijn Eliza kun je diverse extra’s waaronder een kinderzitje bijboeken. De kosten van het kinderzitje vind je in de autohuurvoorwaarden in het boekingsproces, op de Mijn Eliza pagina of op jouw autovoucher.. De kosten voor het boeken van een kinderzitje zijn niet inbegrepen in de auto huurprijs en reken jij af bij de lokale autoverhuurder.

10. Kan ik meerdere auto's huren?
Ga jij met vier of meer familieleden of vrienden op vakantie? Dan is het aan te raden om een upgrade te selecteren of om een extra auto te huren. In de boekingsstappen kun je zien over hoeveel zitplaatsen en kofferruimte de huurauto beschikt. 
 
Let op: alleen wanneer de huurauto voldoende gordels heeft voor het aantal passagiers, zijn alle inzittenden verzekerd. Vanaf de klasse Economy worden 5 gordels gegarandeerd. 

Wil jij graag een extra auto boeken? Neem dan contact met ons op via info@elizawashere.nl (vergeet hierbij niet om jouw boekingsnummer te vermelden).

11. Zijn er nog andere verplichte voorwaarden?
Ja, er zijn nog andere verplichte voorwaarden voor de autoverhuur. Je vindt deze in boekingsstap 1 bij de gewenste huurauto klasse inclusief naam van de lokale autoverhuurder van het dan geldende aanbod. Houd er rekening mee dat het aanbod en prijzen fluctuerend is. Het is belangrijk dat je de autohuurvoorwaarden goed doorleest om misverstanden te voorkomen. Controleer bijvoorbeeld hoe lang jij in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Ook moet jij ten alle tijden de autohuurvoucher (digitaal) kunnen tonen, maar deze kun je makkelijk digitaal terugvinden in Mijn Eliza of in de Eliza was here app. 

Ook vraagt de lokale verhuurder om een verplichte borg. Voor hen is dit een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Hoe hoog deze borg is, hangt af van de lokale partner. Om de borg te betalen, is een geldige creditcard op naam van de hoofdbestuurder verplicht. Zorg ervoor dat je de pincode van jouw creditcard weet.

Na het boeken

12. Kan ik mijn huurauto online inchecken?
Staat er op jouw autovoucher op pagina 2 een ‘online inchecken’ button, dan is het mogelijk om voor vertrek de huurauto online in te checken. Dit is mogelijk tot 24 uur voor aankomst op de luchthaven. Door vooraf in te checken, zorg je ervoor dat het huurcontract al ingevuld voor je klaar ligt bij het ophalen van de huurauto.

13. Kan ik mijn huurauto nog ophalen als mijn vlucht later aankomt dan de sluitingstijd van de verhuurbalie?
Wanneer je vluchten bij ons hebt geboekt, kan de lokale autoverhuurder het zien als er vertraging is. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Heb je meer dan 2 uur vertraging? Dan is het toch verstandig om telefonisch contact op te nemen met het noodnummer van Sunny Cars. Dit noodnummer kun je rechts bovenaan terugvinden in het groene vak op de autohuurvoucher.

14. Wat wordt er van mij verwacht als ik de auto ophaal en inlever?
Je dient de huurauto weer in te leveren met dezelfde benzinestand als dat je hem hebt opgehaald. Controleer deze bij het ophalen van de auto dus goed. Het is raadzaam om geen andere afspraken te maken, jij bent dan vaak duurder uit. Loop voordat jij de huurauto meeneemt naar jouw adresje nog een rondje om de auto om eventuele eerdere schade te noteren.

Vergeet niet om al jouw privébezittingen mee te nemen wanneer jij de auto inlevert. Bewaar het huurcontract, dat lokaal getekend is, tenminste 8 weken. Heb je schade gemaakt? Bewaar dan het schaderapport tenminste 8 weken.

15. Wat moet ik doen als ik schade heb gemaakt?
Heb jij per ongeluk schade opgelopen tijdens een autorit? Geen paniek. Je bent volledig verzekerd. Vul direct een schadeformulier in en neem vervolgens contact op met de verhuurder. Het telefoonnummer van de lokale verhuurder staat op de papieren die jij bij ontvangst van de auto mee krijgt. In overleg wordt bepaald of jij met de betreffende huurauto verder kan rijden of eventueel vervangend vervoer nodig hebt. Meld de schade daarna ook bij ons via jouwervaring@elizawashere.nl.

De lokale partner zal het schadebedrag tot een maximum van de volledige waarborgsom afschrijven. Hij bepaalt de exacte schade en belast het verschil tussen daadwerkelijke schade en waarborgbedrag aan je door. Jij krijgt het hele schadebedrag vergoed als je dit bij ons declareert. Eenmaal terug in Nederland kan jij de schade claimen via Eliza was here. Neem contact met ons op, zodat wij jou kunnen informeren over de benodigde informatie en documenten die wij nodig hebben om jou te kunnen helpen.

16. Kan ik kort voor vertrek mijn huurauto nog wijzigen en/of (op aanvraag) upgraden?
Dat kan door contact met ons op te nemen. Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid kort voor vertrek beperkter kan zijn. Mocht een wijziging niet beschikbaar zijn dan gaan wij binnen de mogelijkheden van onze autohuurpartner Sunny Cars, op zoek naar een passend alternatief. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er geen passend alternatief gevonden worden, heb je de mogelijkheid om tot 1 werkdag voor vertrek de huurauto kosteloos te annuleren.

17. Waar kan ik de huurvoorwaarden van mijn geboekte huurauto bekijken?
De voorwaarden van jouw geboekte huurauto kun je bekijken op de Mijn Eliza pagina onder ‘Voeg extra’s toe - huurauto’. Zo’n 10 dagen voor vertrek ontvang je de autovoucher op de Mijn Eliza pagina. Ook hier kun je de autohuurvoorwaarden in terug vinden.

De belangrijkste dingen op een rijtje

  • Zorg ervoor dat de gegevens van de hoofdbestuurder kloppen. Ook je gegevens wijzig je eenvoudig via Mijn Eliza 
  • Je hoeft geen extra verzekering bij te boeken
  • Je kunt een extra’s zoals een kinderzitje bijboeken in Mijn Eliza 
  • Ongelimiteerde kilometers zijn inbegrepen
  • Tankregeling: lever de huurauto in met de benzinestand zoals deze was toen jij de auto ophaalde 
  • Kies een auto met voldoende ruimte, voor zowel reizigers als bagage. 
  • Je kunt de huurauto upgraden tijdens boekingsstap 1. Dit is voordeliger dan upgraden op bestemming. 
  • Sluit geen extra verzekeringen af bij het ophalen van de huurauto. De huurauto is volledig verzekerd. 
  • Kies jij ter plaatse voor een grotere klasse huurauto, dan is dit op eigen kosten. 
  • De autohuur- of tankwaarborg wordt uiterlijk binnen 10 werkdagen na thuiskomst door de autoverhuurder weer teruggestort/vrijgegeven op jouw creditcard. Is het eigen risico na deze termijn nog niet terug op jouw creditcard? Neem dan contact op met de creditcardmaatschappij. Kunnen zij het bedrag niet terugstorten of vrijgeven, neem dan contact met ons op. 
  • In uitzonderlijke gevallen vraagt de verhuurder om een ‘out of hours fee’, voor het inleveren/ophalen van de huurauto buiten de reguliere openingstijden. Deze kosten zijn voor rekening van Eliza was here en kunnen na de vakantie gedeclareerd worden. 
  • Bekijk de autohuur voorwaarden in de boekingsstappen
 
In onze handige app vind jij niet alleen jouw autohuurvoucher, maar kan jij ook eenvoudig via Google Maps en iOS maps de route naar jouw vakantieadresje vinden.